همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در جهان کنونی نمی‌توان با وجود ناامنی برای دیگران به امنیت رسید و با هزینه باخت طرف مقابل به برد رسید.

محمد جواد ظریف

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمدجواد ظریف که برای شرکت در شصت‌وهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد به نیویورک سفر کرده است، در جمع سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان ملل با اشاره به شرایط متشنج خاورمیانه در شرایط کنونی تصریح کرد: جای خوشحالی دارد که زمزمه‌های جنگ کمتر شده و اگرچه خاموش نشده اما بر طبل جنگ محکم کوبیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اقدام نظامی و اعمال زور هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد و از جنگ نمی‌توان به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی استفاده کرد. کسانی که بر این باور هستند که از طریق سرکوب و یا ورود به جنگ می‌توان به اهداف دلخواه رسید، سخت در اشتباه هستند.

وی درباره نگاه برخی از اعضای سازمان ملل به برنامه هسته‌ای ایران تصریح کرد: هدف ما تعامل صحیح برای حل و فصل موضوع هسته‌ای و نه مذاکره برای مذاکره می‌باشد. ما خواستار راه حلی هستیم که حقوق مسلم ایرانیان را محترم بشمارد و البته بتواند نگرانی برخی از اعضای جامعه بین‌المللی را نیز برطرف نماید. ما بر این باوریم که می‌توان به راه حلی رسید که برای تمامی طرف‌ها قابل قبول باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست که با حضور جمع قابل توجهی از دیپلمات‌های ارشد مقیم سازمان ملل و به دعوت سفیر و نماینده دائم کشورمان برگزار شده بود، نقش سازمان ملل متحد در ایجاد فضایی جهت زندگی انسان‌ها در کنار یکدیگر وحل مشکلاتی نظیر گرم شدن زمین، مبارزه با تروریسم و بحث سلاح‌های کشتار جمعی را برجسته و سازنده خواند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری و انتخاب روحانی به عنوان رییس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران معتقد است که سازمان ملل متحد می‌تواند نقش بسیار مهم و سازنده‌ای را برای نسل‌های امروزی و آتی ایفا نماید. معتقدیم سازمان ملل متحد بیش از هر چیز متعلق به آینده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان تعامل با جامعه جهانی و سازمان ملل متحد است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: در جهان کنونی نمی‌توان با وجود نا امنی برای دیگران به امنیت رسید و با هزینه باخت طرف مقابل به برد رسید.

وی به اشاره به حادثه یازده سپتامبر که چند روز پیش سالگرد آن بود، تصریح کرد: این حادثه نشان داد که در دنیای نا امنی نمی‌توان امنیت جداگانه‌ای را برای خود متصور بود.

قبل از سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان ، محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل و یان الیاسون قائم مقام دبیرکل سازمان ملل طی سخنانی ورود وزیر امور خارجه کشورمان به نیویورک را خوش آمد گفتند.

کد خبر 231638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز