همشهری آنلاین: یک کارشناس فرهنگی و تربیتی نمایندگی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: سیره عملی زندگی امام رضا(ع) مملو از شیوه‌های سبک زندگی اسلامی است.

مهدی مهرپویان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی بیان کرد: در راستای رسیدن به سبک زندگی اسلامی تحقیق و مطالعه زندگی و سیره امام رضا (ع) بسیار سازنده است.

وی ادامه داد: اگر کسانی فکر کنند که بدون مطالعه و الگوبرداری از زندگی ائمه اطهار بخصوص امام رضا(ع) سبک زندگی اسلامی را می‌توانند تفهیم و تحقق بخشند سخت در اشتباه هستند.

مهرپویان با اشاره به حدیث سلسلة الذهب که یادگاری از امام رضا(ع)است و در هنگام ورودش به نیشابور نقل کرده‌اند، یادآور شد: اگر کسی می‌خواهد زندگی دینی و اسلامی داشته باشد، یکی از شرط‌های این زندگی توجه به زندگی امام رضا(ع) است.

وی بیان کرد: زمانی که زندگی و سیره عملی امام رضا(ع) را مطالعه می‌کنیم، نمونه‌هایی از سبک زندگی اسلامی را می‌یابیم.

مهرپویان با اشاره به شیوه برخورد با دیگران در نوع سبک زندگی اسلامی گفت: در سیره عملی امام رضا (ع) نمونه بارزی از شیوه برخورد وجود دارد که چهره اسلام را نشان می‌دهد.

وی توضیح داد: ایجاد صله رحم، مبارزه با بعضی امتیازات طبقاتی و جلوگیری از اسراف و ایجاد اختلاف با یکدیگر از دیگر نمونه‌های سبک زندگی اسلامی است که در این موارد نمونه‌های بارزی از امام رضا وجود دارد.

مهرپویان گفت: امام رضا(ع) نه تنها در خیلی از موارد شیعیان را در تحقق بخشیدن یک اصل و اخلاق اسلامی به زبان و با نرمی امر و نهی می‌کردند بلکه در عمل هم توصیه به رعایت آن می‌فرمودند.

وی تحقق سبک زندگی اسلامی را با توجه به سیره عملی اهل بیت (ع) منوط به رعایت برخی مسائل از سوی برخی عوامل همچون صدا و سیما دانست.

مهرپویان خاطرنشان کرد: مطالعه سیره عملی امامان بخصوص امام رضا(ع) و برنامه ریزی دقیق در راستای جاری کردن سیره عملی امام رضا(ع) در زندگی شخصی و مواظبت و دقت در این امر از جمله الزامات سبک زندگی اسلامی است.

کد خبر 231621
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز