دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

گروه حوادث: زن جوان بعد از فرار از مشهد به تهران آمد و باند جیب بری زنانهای را در مترو و اتوبوسهای شهری به راه انداخت، اما سرقت حق بازنشستگی یک زن سرایدار باعث شد راز سرقتهای زنجیره ای او فاش شود.

زن میانسال بعد از 30 سال سرایداری در دبستان دخترانهای در شمال کشور، حالا خوشحال بود که با گرفتن حق بازنشستگیاش می تواند کمکی به پسرش که در تهران بود بکند، او تصمیم گرفته بود نصف حق بازنشستگی خود را به فرزندش بدهد تا او با خرید یک خودرو مسافرکش، مخارج زن و فرزندش را تامین کند و حالا او به تهران آمده بود تا به خانه پسرش برود.

زن جوان پس از دستگیری

سوار ا توبوس شرکت واحد که شد یک بار دیگر دستش را درون کیفش برد و چک های مسافرتی را لمس کرد، 3 میلیون و 400 هزار تومان، نیمی از حاصل 30 سال زحمت او، روی صندلی اتوبوس که آرام گرفت، دختر جوانی کنارش نشست.

دختر یک بند با تلفن همراه خود صحبت می‌کرد، زن شنید که دختر جوان به کسی که آنسوی خط بود گفت که قصد سوار شدن به مترو و رفتن به کرج را دارد، لحظاتی بعد  اتوبوس به آخر خط رسیده بود که زن یکبار دیگر دست در کیفش کرد، اما چک پولها نبودند.

زن هول برش داشته بود، سرمایه یک عمر کار کردنش بر باد رفته بود، اما یک لحظه او یاد رفتارهای مشکوک دختر کناری اش افتاد، شاید او پول ها را دزدیده باشد، زن یادش آمد که دختر جوان به کسی که با او تماس گرفته بود گفت که با مترو به کرج می‌رود برای همین به سرعت خودش را به مترو رساند.

وقتی او دختر جوان را در حال جا به جا کردن چند کیف دستی در ساک خود دید مطمئن شد که سارق چک پول ها باید او باشد، بنابراین با داد و فریاد از پلیس کمک خواست.

لحظاتی بعد وقتی پلیس دختر جوان را دستگیر کرد، از چک پولهای زن سرایدار خبری نبود، ولی وجود چند کیف زنانه همراه این زن باعث شد، ماموران پلیس وی را به آگاهی انتقال دهند و بازجویی ها از وی در شعبه 5 آگاهی تهران آغاز شد.

جیب بری پس از طلاق

سرهنگ داوود سلطانی معاون آگاهی پایتخت با تایید خبر دستگیری این زن جیب‌بر گفت: زن جوان دربازجویی‌‌های اولیه منکر ربودن‌ کیف شاکی بود ، اما کشف کیف های زنانه و 2 تلفن همراه و چند سیمکارت احتمال اینکه وی سارق باشد را قوت بخشید.

بنابراین با دستور بازپرس شعبه 9 دادسرای صادقیه وی روانه زندان شد.معاون آگاهی درادامه افزود:در مراحل بعدی تحقیق از این دختر جوان که از طایفه فیوج است مشخص شد وی 12 سال قبل از خانه پدری خود در مشهد به تهران فرار کرده ولی بعد از شکست در ازدواج با 3 زن دیگر باند کیف قاپی تشکیل داده است.

وظیفه این زن در باند،ربودن کیف زنان در داخل اتوبوس و مترو و مراکز شلوغ دیگر بوده است که وی بعد از ربودن کیف دستی بلافاصله آن را به همدستانش می‌داده است تا در صورت گیر افتادن ردی از خود برجای نگذاشته باشد، بنابراین بعد از دستگیری در مترو نیز چک پول‌ها از وی به دست نیامده است.

برپایه این گزارش، کارآگاهان پایگاه پنجم آگاهی تا کنون 30 شاکی باند زنانه را که دهها میلیون تومان از ‌آنها سرقت شده است شناسایی کرده‌اند.در حال حاضر پلیس در جستجوی همدستان زن سارق است.

کد خبر 23155

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز