چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: زنجبیل از جمله گیاهان دارویی و یک ادویه مفید است که در درمان انواعی از مشکلات و بیماری‌ها نظیر حالت تهوع، سوء‌ هاضمه، بی‌اشتهایی، سرماخوردگی و حتی قاعدگی دردناک تاثیر چشمگیر دارد.

زنجبیل گنجی زیر خاک

به گزارش ایسنا، اگرچه معمولا از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده این گیاه، ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که «ریزوم» نام دارد.

زنجبیل همچنین با خاصیت ضدالتهابی بالا برای تسکین درد و مشکلات مفصلی مفید است. زنجبیل همچنین برای تسکین تب، سردرد، برونشیت و پیشگیری از لخته شدن خون خاصیت دارد.

زنجبیل از جمله گیاهان دارویی است که محققان مطالعات بسیاری روی خواص آن انجام داده‌اند و بسیاری از گفته‌های پیشینیان در مورد خواص درمانی این گیاه تاکنون در آزمایش‌های پزشکی تایید شده است. علاوه بر این، می‌توان از این گیاه برای پیشگیری از حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی و عمل جراحی نیز استفاده کرد.

بررسی‌های انجام شده روی حیوانات مبتلا به دیابت نیز نشان داده است که مصرف زنجبیل می‌تواند میزان قندخون و کلسترول بد را کاهش دهد و فشارخون را نیز پایین آورد. هر چند نتایج این مطالعات در نمونه‌های انسانی هنوز گزارش نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از herb wisdom، همچنین برخی افراد مبتلا به روماتیسم برای کاهش التهاب مفاصل و بافت‌های ماهیچه‌ای به مصرف این گیاه روی می‌آورند. زنجبیل در عین حال برای کاهش مشکلات و ناراحتی‌های عصبی نیز تجویز می‌شود.

کد خبر 231472
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز