سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از رونمایی ضریح جدید مسلم‌بن عقیل خبر داد.

هوشنگ بازوند در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، ضمن اشاره به حضور ده ساله ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرهای مقدس عراق، گفت: این حضور منشأ خدمات ارزشمندی در زمینه مرمت، بازسازی و توسعه عتبات مقدس شده و در این میان، ستاد از یاران و اصحاب ائمه بزرگوار شیعه غافل نمانده و با ساخت ضریح جدید مسلم بن عقیل (ع) که حاصل چند سال تلاش بی وقفه هنرمندان متعهد ایرانی و از محل هدایا و نذورات مردم است، ارادت خود به ساحت مقدس یاران اهل‌بیت (ع) را اثبات کرده است.

وی ادامه داد: در ایام خجسته میلاد امام رضا (ع) بیست‌و هفتم شهریورماه با حضور تنی چند از مسولان جمهوری اسلامی و مقامات عراقی و سیل مشتاقان اهل بیت علیهم السلام در نجف اشرف و مسجد کوفه طی مراسمی باشکوه از این اثر ماندگار رونمایی خواهد شد.

بازوند اظهار کرد:‌ ضریح جدید مضجع شریف مسلم بن عقیل(ع) پس از ۹۰ سال توسط هنرمندان کشورمان و از محل نذورات و هدایای مردمی ساخته شده و بر قبر مطهر آن حضرت نصب شده است.

این مقام مسول از نصب این ضریح در اواخر مرداد ماه توسط 40 نفر از هنرمندان و صنعتگران سازنده از استان‌های تهران، اصفهان و مرکزی خبر داد و افزود: کار نصب ضریح جدید سفیر ابا عبدالله الحسین(ع) در تلاشی ۲۵ روزه به پایان رسید.

وی بیان کرد: سهم مهندسین و هنرمندان استان مرکزی در ساخت و نصب این ضریح مطهر بسیار حائز اهمیت است.

بازوند از طراحی و ساخت سازه، زیرساخت و محاسبات ساخت اسکلت ضریح مطهر مسلم ابن عقیل(ع) توسط گروه فنی مهندسی استان مرکزی به سرپرستی مهندس عباس فخاری و آماده سازی کف، اجرای فوندانسیون و نصب شاسی ضریح مطهر توسط 6 تن از مهندسین همین گروه خبر داد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی به منبت‌کاری، خاتم‌کاری و معرق‌کاری داخل ضریح توسط 20 تن از هنرمندان برجسته استان مرکزی به سرپرستی استاد محمدعلی نوری و نصب منبت داخل ضریح مطهر توسط 6 تن از هنرمندان گروه منبت کار استان مرکزی به سرپرستی همین استاد بنام، اشاره کرد.

کد خبر 231432
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز