بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد عامل تیراندازی در ساختمان نیروی دریایی آمریکا، مردی است که ۴سال در نیروی دریایی خدمت می‌کرده است.

حوادث خارجی

این مرد در جریان حمله به ساختمان نیروی دریایی که در نزدیکی کنگره آمریکا قرار دارد، 12نفر را به ضرب گلوله از پای درآورد. در حال حاضر پلیس احتمال می‌دهد که وی یک همدست هم داشته که احتمالا با لباس مبدل نظامی وارد محوطه ساختمان شده بود. حادثه صبح دوشنبه رخ داد. مرد جوان درحالی‌که سلاح خودکار در دست داشت به ساختمان نیروی دریایی آمریکا در قلب واشنگتن، حمله کرد و 12نفر را با شلیک گلوله به قتل رساند. او در پایان با شلیک گلوله پلیس کشته شد.

همزمان با وقوع این حمله، مأموران پلیس به سرعت راهی محل حادثه شدند و آنجا را محاصره کردند. ساختمانی که در آن تیراندازی صورت گرفته بود، محل کار حدود 3هزار نفر از کارمندان نیروی دریایی آمریکا بود. تیم‌های پلیس پس از ورود به محل حادثه مجروحان و اجساد قربانیان را از آنجا بیرون کشیدند. در میان اجساد قربانیان، جسد مرد تیرانداز نیز وجود داشت؛ جوانی به نام آرون الکسیس که طبق بررسی‌های انجام شده، برای 4سال، بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ در نیروی دریایی آمریکا سرجوخه بوده است.

هنوز مشخص نشده که چرا او از نیروی دریایی بیرون رفته و معلوم نیست چطور بعد از گذشت 2سال از خروجش از نیروی دریایی، توانسته به ساختمان این نیرو وارد شود. یکی از مقام‌های نیروی دریایی آمریکا به خبرگزاری رویترز، گفت که دلیل اخراج کردن آرون الکسیس از نیروی دریایی چندین مورد رفتار نامناسب بوده است.

از سوی دیگر ری مابوس، رئیس سازمان نیروی دریایی در وزارت دفاع آمریکا، در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت که الکسیس بعد از اخراج شدن از نیروی دریایی با این نهاد در بخش فناوری اطلاعات به‌صورت پیمانکاری کار می‌کرد. شاهدان عینی می‌گویند آرون الکسیس، در کافه تریای ساختمان و محوطه‌ای که کارمندان می‌نشینند، به‌سوی آنها آتش گشوده است. در این حادثه بیش از 10نفرنیز مجروح شدند که به بیمارستان انتقال یافتند.

در همین حال پدر آرون الکسیس در گفت‌وگو با رویترز، گفت که خبر دست داشتن پسرش در این کشتار، برایش تعجب‌برانگیز بوده است. وی ادامه داد: پسرم بعد از خروج از نیروی دریایی شغلی مرتبط با کامپیوتر داشت. پس از این حادثه پلیس اعلام کرد که 2تیرانداز دیگر هم هستند که نام یکی از آنها از لیست مظنونان پاک شد. با این حال مأموران پلیس به‌دنبال مردی سیاه‌پوست هستند که بین 40 تا 50 سال سن دارد.

ظاهرا گفته شده که نفر دوم یک اسلحه بلند در دست داشته است. به‌دنبال این حادثه مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه جلسه نداشت، اما سنا جلسه داشت که بعد از ساعاتی ساختمان سنا بسته شد. همچنین مدارس اطراف هم بسته شدند. باراک اوباما در مراسم سخنرانی 5سالگی بحران اقتصاد جهانی با اشاره به حادثه تیراندازی در ساختمان نیروی دریایی گفت که هر کاری می‌کند تا حوادث تیراندازی از این دست کمتر اتفاق بیفتد.

کد خبر 231420
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز