همشهری آنلاین: نظامیان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه 28 مه (7 خرداد) با تاییدی که از اولمرت گرفته بودند بر شدت حملات خود به سرزمین‌های فلسطین افزودند که بر اثر آن دو مبارز فلسطینی به شدت مجروح شدند.

به گزارش رویترحملات ‌رژیم صهیونیستی در حالی افزایش یافت که المرت توصیه‌سازمان امنیت داخلی اسراییل (شین‌بت) و ارتش این رژیم را برای ادامه‌ حملات علیه مبارزان فلسطینی در نوار غزه پذیرفت.

وی متعهد شد، عملیات و حملات اسراییل در نوار غزه را به رفتار و عملکرد سازمانهای مبارز فلسطینی مشروط نکند.

وی همچنین به نظامیان این رژیم اجازه‌ی گسترش عملیات‌های زمینی در نوار غزه را داد

منابع بیمارستانی در کرانه‌ی باختری نیز اعلام کردند، ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به اریحا دو مبارز فلسطینی را دستگیر کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی رییس محلی گردانهای شهدای الاقصی را در اریحا دستگیر کردند.

ناوهای اسراییلی صبح امروز منازل مسکونی خان یونس را هدف قرار دادند که از این حملات تاکنون خساراتی گزارش نشده است.

گردان القدس شاخ نظامی جهاد اسلامی نیز مسوولیت انفجار سه بمب در شمال غرب بیت لاهیا را برعهده گرفت.

در همین حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: مبارزان فلسطینی ساعاتی پیش شش راکت به سرزمین‌های اشغالی پرتاب کردند که هیچ تلفاتی از این حملات گزارش نشده است.

شاخه‌ی نظامی حماس مسوولیت این حمله را به عهده گرفت.
به گزاربش ایسناروزنامه‌ هاآرتص نیز به نقل از مقامات فلسطینی اعلام کرد، حماس، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان را از این امر مطلع ساخته که در نظردارد با آتش بس در نوار غزه مشروط به توقف حملات اسراییل موافقت کند.

در همین حال، حماس تهدید کرد در صورتیکه اسراییل به درخواست آتش بس متعهد نباشد گلعاد شلیط، سرباز ربوده شده‌ی اسراییل را می‌کشد.

این منابع یادآور شدند، حماس گفته تنها درصورتی حملاتش را متوقف می‌کند که ارتش اسراییل حملات اخیرش را به نوار غزه به طور کامل پایان دهد.

این منابع گفتند، مقامات حماس خواسته‌اند تا آتش بس در کرانه‌ی باختری نیز اعمال شود.

ایمن طاها، یکی دیگر از سخنگوهای حماس نیز گفت: حملات اسراییل در نوار غزه به این معنی است که مبارزان فلسطینی و حماس هیچ چاره‌ای جز دفاع از مردم نخواهند داشت. ما تسلیم نمی‌شویم و پرچم سفید را بلند نمی‌کنیم.

در همین حال، گردانهای عزالدین قسام شاخه‌ی نظامی حماس، متعهد شدند به حملات راکتی به شهرهای اسراییل در صورت عدم توقف حملات اسراییل ادامه دهند.

کد خبر 23136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز