دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پس از معرفی و نقد آلبومهای موسیقی سنتی و کلاسیک، هفتمین نشست نقد نغمه به بررسی موسیقی فیلم اختصاص دارد

که در آن آلبوم گذر که مجموعه ای از موسیقی چهار فیلم ساخته پیمان یزدانیان است ، در فرهنگسرای شفق  مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت .

به گزارش همشهری‌آنلاین  در این نشست که ساعت 5  چهارشنبه (نهم خرداد) در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود، بهرنگ تنکابنی روزنامه نگار ، و سردبیر نشریه فرهنگ و آهنگ به نقد و ارزیابی این اثر خواهد پرداخت.

یزدانیان پیش از این آلبوم های «برداشت» و «برداشت دوم» که چکیده‌ای  کامل از نگاه او به مقوله موسیقی فیلم به حساب می‌آید را به بازار موسیقی عرضه کرده بود. و در آلبوم تازه خود که زمستان سال 85 از سوی نشر موسیقی هرمس به بازار موسیقی عرضه شد، منتخبی از آثار خود برای چهار فیلم را در چیدمانی متفاوت ارایه کرده است.

 این مجموعه منتخبی از موسیقی متن فیلم‌های «گاهی به آسمان نگاه کن» ساخته کمال تبریزی، «چهارشنبه‌سوری» اثر اصغر فرهادی، «سیمای زنی در دوردست» به کارگردانی علی مصفا و «پرنده‌باز کوچک» از ساخته‌های رهبر قنبری است.

پیمان یزدانیان آموزش موسیقی و نوازندگی را نزد استادانی از کنسرواتوارهای وین وگراتس گذراند ودوره پیشرفته نوازندگی را در مارسی فرانسه نزد پروفسور ژینت گوبر به پایان رساند و  و در سال 1379 به عنوان نوازندگی اول در پیانو در فرانسه دست یاقت.

او برنامه ها و کنسرت های متعددی در ایران و فرانسه برگزار کرد و نیز برای فیلمهای باد مارا خواهد برد( عباس کیارستمی)،از کنار هم می گذریم( ایرج کریمی)،بیگانگان(رامین بحرانی)،آب و آتش( فریدون جیرانی)ایستگاه متروک(علیرضا رئیسیان)، سربازان جمعه(مسعود کیمیایی)، یک شب( نیکی کریمی) موسیقی متن ساخت و البته برای چند فیلم خارجی نیز موسیقی متن ساخته است.

کد خبر 23134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز