همشهری آنلاین: همراه اول اعلام کرد که از ابتدای مهر ماه تا پایان آبان ماه ۱۳۹۲ تماس حجاج با سیم کارت‌های همراه اول به مقصد ایران و کشور عربستان و دریافت تماس دقیقه‌ای ۶۹۰ تومان و ارسال هر پیامک ۲۹۰ تومان هزینه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، یکی از دغدغه‌های زائران بیت الله الحرام این است که در عربستان از طریق کدامیک از سرویس‌های مخابراتی با بستگان و عزیزان خود در ایران ارتباط برقرار کنند؛ سیم کارت عربی خریداری کنند یا سیم کارتی که در ایران استفاده می‌کنند را همراه خود ببرند.

پایگاه رسمی شرکت ارتباطات سیار ایران اطلاعاتی درباره هزینه مکالمه زائران با سیم کارت همراه اول، هزینه دریافت پیامک و ... را به اطلاع زائران حرمین شریفین که در آستانه اعزام به سرزمین وحی هستند، رسانده که بر اساس این اطلاعات، روشن نمودن گوشی تلفن همراه در کشور عربستان رایگان است و هزینه‌ای در بر ندارد و همچنین دریافت پیامک نیز رایگان است.

بر طبق این گزارش، دلالان سیم کارت‌های عربی با نشر شایعاتی همچون "روشن نمودن تلفن همراه در کشور عربستان دارای هزینه می‌باشد"، در فرودگاه‌های کشورمان اقدام به فروش سیم کارت عربی می‌نمایند. همچنین آنها حتی برای مقاصد سودجویانه خود تعرفه مکالمه سیم کارت‌های همراه اول را بعضاً به دروغ بیش از میزان واقعی آن اعلام می‌کنند.

امکان انتقال شارژ از ایران برای زائرین از طریق سایت همراه اول و نیز انتقال شارژ از سیم کارت‌های دائمی به اعتباری از مزایای استفاده از سیم کارت‌های اعتباری همراه اول در کشور عربستان است.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول با تخفیف ویژه به استقبال حج تمتع امسال می‌رود. با تعرفه‌های جدید همراه اول، حجاج بیت‌الله الحرام امسال فقط با دقیقه‌ای ۶۹۰ تومان می‌توانند با ایران مکالمه کنند. بر اساس طرح تخفیفی همراه اول، تماس حجاج با سیم کارت‌های همراه اول به مقصد ایران و کشور عربستان و دریافت تماس دقیقه‌ای ۶۹۰ تومان و ارسال هر پیامک ۲۹۰ تومان هزینه خواهد داشت. این تخفیف ویژه که از ابتدای مهر ماه 1392 در نظر گرفته شده تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

همراه اول با اشاره به مزیت‌های استفاده از سیم کارت‌های این اپراتور در ایام حج، دریافت رایگان پیامک و امکان انتقال شارژ آسان را از عمده‌ترین مزایای این سیم کارت‌ها عنوان کرده است. اپراتور اول با تأکید بر اینکه بر خلاف شایعات موجود، روشن کردن تلفن همراه در کشور عربستان هیچگونه هزینه‌ای ندارد، بیان داشته که حجاج می‌توانند تعرفه مکالمات را از طریق پرتال این شرکت و سامانه پیامکی ۸۰۷۰ دریافت کنند.

کد خبر 231106
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز