گروه شهری: با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران ده‌ها طرح اجتماعی ، فرهنگی و عمران شهری در منطقه ۸تهران به بهره‌برداری رسید.

قالیباف

از جمله این طرح‌ها، مجموعه فرهنگی ورزشی شهدا با مساحت یک هزار و 500مترمربع برخوردار از انواع سالن‌های ورزشی، فوتسال، سونا، استخر، پارکینگ، کتابخانه و... است، علاوه براین 5سرای محله به نام‌های فدک، کرمان، نارمک، لشگر غربی و سرای محله هفت‌حوض نیز به بهره‌برداری رسید. دیروز همچنین کار اتصال شمال به جنوب و جنوب به شمال خیابان شهید مدنی به موازات بزرگراه امام علی‌و اصلاح هندسی تقاطع خیابان شهید مدنی و مسیل باختر با بزرگراه امام علی نیز به اتمام رسید و آماده استفاده شهروندان شد.

به گزارش همشهری، همچنین بهسازی کندروها، فضای سبزو زیبا‌سازی‌ حاشیه بزرگراه امام علی، احداث زمین ورزشی آزادگان، بهسازی مسیل باختر حدفاصل تهران نو تا انتهای کوچه سازمان آب و تقاطع دماوند و مسیل باختر، ساماندهی میدان نبوت، پیاده‌رو‌سازی‌، بهسازی وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس‌های تندرو، احداث پل‌های عابر، احداث بوستان صافی و بصیرت، تعریض خیابان دماوند، احداث زمین تنیس و احداث 3 مسجد ازجمله طرح‌هایی بود که با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری رسید. دیروز به همین مناسبت مراسمی در مجموعه فرهنگی ورزشی شهدا واقع در خیابان دماوند برگزار شد؛ در این مراسم علاوه بر شرکت 2 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران رئیس امور مساجد شرق تهران و نماینده ولی فقیه در شرق تهران نیز شرکت داشتند.

قالیباف به‌عنوان سخنران اصلی این مراسم در اظهارات خود مردم شهر تهران را مخاطب قرار داد و گفت: به‌رغم گفته‌ها، اظهارنظرها و فراز و نشیب‌هایی که در مقاطع سیاسی و انتخاباتی شاهد بودیم، اما به صراحت عرض می‌کنم که جز ارزش‌گرایی چیز دیگری در حوزه مدیریتی و مسئولیتی نمی‌تواند باور و اندیشه ما را تحت‌تأثیر قرار دهد زیرا فرهنگ جهادی و ارزش‌هایی که ما خود را متعلق به آن می‌دانیم باعث می‌شود تا فارغ از حب و بغض سیاسی حرکت کنیم.

یکی دیگر از نکاتی که از سوی قالیباف در مراسم دیروز به آن اشاره شد برخی بی‌انصافی‌هایی بود که در ماجراهای انتخابات شورای شهر و شهردار به زبان آورده شد. وی در این‌باره گفت: مثلا گفته شده که در 8سال گذشته تهران به موضوعات فرهنگی و اجتماعی توجهی نکرده است. شهردار تهران پرسید: آیا همین سراهای محله ساخته شده توسط شهرداری فضایی برای فعالیت‌های فرهنگی فراهم نمی‌آورد؟ آیا مسجد ساخته نشد؟ به مساجد کمک نشد؟ فضاهای ورزشی و فضاهای سبز احداث نشد؟ با این همه قالیباف تأکید کرد که کار را باید برای خدا کرد و عوضش را هم از خدا مطالبه کرد.

به گفته شهردار تهران افتخار دوره گذشته مدیریت شهری و همکاری با شورای دوم و سوم این بود که همه تلاش کردیم آنچه زیبنده شهر است انجام دهیم و فعالیت‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی نیز بر همین اساس صورت گرفت و در 4 سال پیش رو نیز باید هم حوزه کالبدی و هم حوزه تربیتی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد تا آسیب‌های اجتماعی درجامعه به حداقل برسد. قالیباف تأکید کرد: رویکرد مدیریت شهری در 4سال آینده به‌گونه‌ای خواهد بود که وقتی مردم از اقصی نقاط دنیا و کشور به تهران بیایند علاوه بر احساس تغییر در حوزه کالبدی شهر ببینند که مردم با هم مهربان‌تر، صبورتر و آرام‌تر شده‌اند و در‌یک‌کلام شاهد جهشی در سبک زندگی بر مدار باورهای اسلامی مردم و رشد اخلاقی این شهر باشند. وی افزود: وجه ممیزه نظام اسلامی از سایر نظام‌ها این است که مردم و ملت در مسیر تربیت و رشد و تعالی قرار گیرند و در غیراین صورت هیچ فرقی با دیگر مکاتب غیرالهی نداریم. ما نیز با این رویکرد حرکت کرده و کانون اقدامات خود را خانواده قرار خواهیم داد.

تقدیر از رویکرد مسجد‌محوری شهرداری تهران

دیروز در مراسم افتتاح پروژه‌های فرهنگی، اجتماعی، خدمات شهری و عمرانی شهرداری منطقه 8 آیت‌الله جلالی خمینی نماینده ولی فقیه در شرق تهران ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت و انتخاب مجدد محمدباقر قالیباف به‌عنوان شهردار تهران گفت: در شهر تهران خدمات زیادی به انجام رسیده و امیدوارم که خداوند توفیق دهد تا در سال‌های پیش رو نیز شاهدخدمات بیشتری از سوی شهرداری و شورای شهر باشیم.

وی افزود: یکی از ویژگی‌هایی که برای آقای قالیباف قائلم این است که ایشان در اقداماتشان مسجد محور هستند یعنی کارشان در شهرداری با محوریت مساجد و حوزه‌های علمیه پیش می‌رود. آیت‌الله جلالی خمینی از این بابت به قالیباف تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که ایشان بیش از پیش به مساجد و حوزه‌های علمیه توجه داشته باشند. همچنین مهدی چمران عضو شورای شهر در این مراسم با اشاره به اینکه منطقه 8از محلات نیمه قدیمی است، گفت: طی سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی در این منطقه انجام شده و در ایام تدوین بودجه نیز تلاش بسیاری صورت گرفت تا پروژه‌های بیشتری در بودجه سالانه منطقه 8گنجانده شود که امروز شاهد افتتاح آنها هستیم. به گفته چمران، تهران شهر بزرگی است با مشکلات و امکانات فراوان و یکی از امکانات آن مردم خوب این شهر هستند که با شهرداری همکاری و هماهنگی و بده بستان نزدیک دارند و این از ضروریات پیشرفت یک شهر است.

کد خبر 231007
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز