همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس درباره گزینه تصدی وزارت علوم گفت: باید از اصلاح‌طلبی استفاده کرد که پایبند انقلاب و اصول نظام باشد.

توکلی

به گزارش ایسنا، احمد توکلی در جمع اصول‌گرایان تحول خواه مشهد، بیشترین اعضای وزارت علوم را طرفدار جریان اصلاح‌طلبی دانست و گفت: برای این وزارتخانه نمی‌توان یک اصول‌گرا را انتخاب کرد، البته باید از اصلاح‌طلبی استفاده کرد که پایبند به انقلاب و اصول نظام باشد.

توکلی نسبت به وجود افرادی با نظرات متفاوت در کابینه دولت یازدهم هشدار داد و اظهار کرد: باید محل اختلاف نظرها را بررسی کرد.

وی افزود: آقای روحانی هم نسبت به استدلال خیرخواهان بی‌عنایت نیست، در انتخاب وزرا نباید سخت‌گیری بیش از حد کرد، چرا که دکتر روحانی اصولگرا نبوده و اطرافیان ایشان هم افراد خاصی هستند.

وی ادامه داد: اصول‌گرایان توقع معقول داشته باشند، البته اگر کسی مشکل جدی داشت، ما می‌ایستیم، کما اینکه جلوی احمدی نژاد هم ایستادیم و 4 وزیر نفت را رد صلاحیت کردیم.

کشور تحمل کشمکش را ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر واقع‌بینی در میان باشد، تفاهم در کشور به وجود می‌آید، کشور تحمل کشمکش را ندارد، واردات ما امسال کمتر خواهد شد و این برای کشوری که عمدتا مواد اولیه را از خارج وارد می‌کند، خوشحال کننده نیست.

توکلی گفت: احمدی نژاد با روش‌های خاص خودش رای جمع کرد و رفتاری کرد که مورد اعتماد توده‌های مردم واقع شد.

وی افزود: شرایطی پیش آمده تا نیروهایی که خواهان اسلام هستند، به پیشرفت کشور کمک کنند و این نعمت بزرگی است.

وی ضمن نقل قولی از حداد عادل گفت: دو دسته مسلمان داخل خانه انقلاب، هم‌خانه بودن خودشان را باید حفظ کنند و اقتضای آن کمک به دولت است و دولتمردان نیز خواهان این امر هستند.

وی افزود: اما آقای احمدی‌نژاد از مشورت بی‌نیاز بود و از هیچ کس کمک نمی‌خواست.

توکلی دومین دلیل برای کمک به دولت را وضع حساس و مشکلات کشور دانست و اضافه کرد: دولت یازدهم با شرایط بسیار حساسی روبروست، بدهی بخش دولتی به بانک‌ها، 278000 میلیارد تومان است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: دولت قبل، با چاپ اسکناس و تزریق پول پر قدرت به جامعه، نقدینگی را به شدت افزایش داد و تولید کم و تقاضا زیاد شد که نتیجه آن نیز تورم 39 درصدی شد.

به برخی وزرا گفتم دلم برایتان می‌سوزد

توکلی ضمن اشاره به سختی‌های پیش روی دولت یازدهم یادآور شد: تلخی تورم را همه می‌چشند اما دشواری حل این مسئله را کمتر کسی متوجه می‌شود، به برخی وزرای دولت گفتم دلم به حالتان می‌سوزد، چرا که امکان اعمال مدیریت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگر امید مردم ناامید شود، خسارت سنگینی برای کشور رقم خواهد خورد، ما خودمان را ملزم می‌دانیم که دولت را برای رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هدف غایی اصولگرایان، بسط انقلاب و پیشرفت ایران است، حتی اگر این کار به دست اصلاح‌طلبان هم محقق شود، ارزشمند است و بین گروه‌های سیاسی نباید فرقی جهت دستیابی به آرمان‌های انقلاب باشد.

توفیقی گفته حرفی از تقلب نزده است

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تایید صلاحیت توفیقی از سوی مجلس، گفت: ایشان اظهار داشتند که نه قبل از 26 خرداد و نه بعد از آن، حرفی درباره تقلب و فتنه نزده‌اند، تنها روز بیست و ششم در مسجد دانشگاه تهران سخنرانی کرده‌اند که آن هم از سر عصبانیت بوده است (به تعبیر من).

توکلی افزود: آقای توفیقی با بر عهده گرفتن ریاست ستاد دکتر عارف قصد داشت تا در مقابل تحریم کنندگان انتخابات ایستادگی کند، چرا که او نظام و انقلاب را قبول دارد.

کد خبر 230949
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز