شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یافته‌های نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که بیشتر شهروندان فرانسوی از سیاست رییس جمهور فرانسه علیه سوریه ناخرسندند.

به گزارش ایرنا، نظرسنجی توسط موسسه ب و آ فرانسه که نتایج آن روز شنبه منتشر شد، نشان می دهد 60 درصد فرانسوی ها از سیاست فرانسوا اولاند برای یافتن راه حل بحران سوریه راضی نیستند.

براساس یافته های این نظرسنجی، تنها 35 درصد مردم فرانسه از سیاست های اولاند در زمینه سوریه ابراز رضایت کرده اند.

در همین حال نیز در این نظرسنجی، شهروندان فرانسوی نسبت به امکان حل و فصل شدن بحران سوریه ظرف هفته های آتی ابراز شک و تردید کرده اند.

54 درصد فرانسوی ها اعتمادی به مجامع بین المللی برای یافتن راه حل بحران سوریه ندارند.

در حالیکه دولت فرانسه همچنان گزینه حمله علیه دمشق را رد شده تلقی نمی کند، نظرسنجی اخیر نشان می دهد که 68 درصد فرانسوی ها مخالفت صریح خود را با آغاز جنگ اعلام کرده اند.

تلاش های دولت فرانسه برای متقاعد کردن نمایندگان مخالف مجلس ملی درباره سوریه بی ثمر مانده است و نمایندگان راستگرا و میانه رو که از ادعاهای ژان مارک آرو نخست وزیر برای اقدام علیه دمشق متقاعد نشده اند، بر ضرورت یافتن یک راه حل دیپلماتیک و سیاسی برای پایان بن بست کنونی تاکید کردند.

افزون برا کثریت افکار عمومی فرانسوی، بیشتر چهره های سیاسی و حزبی مخالف اعم از راستگرا و چپگرا نیز با حضور فرانسه در ائتلاف غربی عربی حمله احتمالی به سوریه موافق نیستند.

از سوی دیگر، فرانسه در این زمینه با عدم همراهی کشورهای اروپایی مواجه شده است و انزوای کامل در این زمینه را تجربه می کند.

فرانسه از جمله کشورهای پیشرو در حمایت تجهیزاتی و مالی از شورشیان و تکفیری ها علیه دولت سوریه است.

کد خبر 230948
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز