گروه اقتصادی: دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی کاهش نرخ سود تمام بانک‌ها به 12درصد را ابلاغ کرد و خواستار تبعیت کامل بانک‌های خصوصی از این دستور شد.

به گزارش دفتر رئیس جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد در پاسخ به نامه رئیس‌کل بانک مرکزی منضم به تصمیم شورای پول و اعتبار در خصوص سود تسهیلات بانکی با تاکید بر این که طبق برنامه و سیاست اعلامی دولت، سود دریافتی از مردم در برابر تسهیلات باید کاهش یابد، اعلام داشت: حداکثر سود مورد انتظار 12 درصد مورد نظر است که در جهت تقویت تولید و کاهش دهنده تورم است.

رئیس جمهوری در این نامه خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی گفت: ضروری است راهکار اجرایی را تهیه و اجرا کنید و بانک‌های خصوصی نیز باید تبعیت کامل نمایند. باید ترتیبی اتخاذ کنید که منابع بانک ها عمدتا در جهت تولید و با زمان بازپرداخت مناسب توزیع شود.

دکتر محمود احمدی نژاد همچنین تاکید کرد: جهت‌گیری تقویت بازرگانی بیش از حد لازم به ضرر مردم است. در تمام موارد تنظیم مقررات و اعلام نتیجه نمایید . توجه کنید که ما خادم و حامی عموم مردم هستیم و نه گروهی خاص.

با ابلاغ این دستور ، ابهام‌ها نسبت به اجرا یا عدم اجرای دستور کاهش نرخ سود بانک‌ها بدون ابراز نظر مقامات رسمی اقتصاد کشور و مدیران بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی پایان یافت.

پیش از این اعلام شده بود احتمالا  در جلسه شنبه آینده شورای پول و اعتبار این موضوع با هدف طی شدن روند قانونی و تقویت پشتوانه کارشناسی و رسمی مورد بررسی و بحث قرار گیرد و ملاحظات رئیس جمهوری به تصویب برسد.

کد خبر 23086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز