جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

کتاب «پرورده با عشق؛ روشی نو در آموزش» نوشته شینیچی سوزوکی با ترجمه‌ای از فؤاد نیکزاد در ۱۷۶صفحه، با شمارگان هزار و ۱۰۰نسخه، به قیمت ۷هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس روانه بازار کتاب شده است.

کتاب

این کتاب با روشی نوین به تشریح آموزش کودکان و نوجوانان پرداخته است. در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم ستاره بهشتی، استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، آمده است: «شینیچی سوزوکی طی 75سال تدریس به صدها نفر درس داده و به هر یک از آنها کمک کرده که به حداکثر توانشان دست یابند.»

نیزه بر پلک پروانه‌ها

کتاب «نیزه بر پلک پروانه‌ها» مجموعه شعر عاشورایی عبدالعظیم صاعدی به قیمت 3هزار و 900تومان و با شمارگان هزار و 200نسخه از سوی انتشارات تجلی مهر به چاپ رسیده است. وی در مقدمه کتاب که با عنوان «خطاب ربوبی» نوشته شده، ‌آورده است: «در فضای مسموم و متعصب تجدید جهالت و تحمیق و سنگ‌پرستی یزیدی، شهامت شگفت «حسین بن علی» نه در مقابله با فوج جرار لشکر خونخوار، که در نمایاندن دوباره کلمه لااله الا‌الله به‌معنای عظیم عرفانی‌اش بود که عبوری است شهودی از درکات مطلق جهل! تا درجات علم محض.»

مرغان شب

رمان «مرغان شب» نوشته مشترک پی‌یر بوالو و توماس نارسژاک با ترجمه عباس آگاهی با 140صفحه، شمارگان 770نسخه و قیمت 6هزار و 500تومان توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شد. مرغان شب کتاب دیگری از این دو نویسنده مشهور پلیسی‌نویس جهان است که ژانر جدیدی را در این زمینه ابداع کرد‌ه‌اند. بسیاری از داستان‌های این دو نویسنده، به دور از مولفه‌های رایج ادبیات پلیسی مانند هفت‌تیر یا عناصر گنگستری و جاسوسی روایت می‌شوند اما آنچه این آثار را پلیسی می‌کند، معمایی است که در پس آنها نهفته است.

چهره مبهم

«چهره مبهم» تازه‌ترین اثر داستانی محمدهاشم اکبریانی در 296صفحه، با شمارگان هزار و 100نسخه، با قیمت 12هزار تومان از سوی نشر آموت منتشر شد. نویسنده در چهره مبهم تلفیقی از خیال، واقعیت و جادو را در توصیف موقعیت‌های داستانی به‌کار برده است. در این کتاب شخصیت محوری خنده را از لب‌ها می‌دزدد اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود. در بخشی از کتاب آمده است: «گربه، دوست بی‌لبخند، به شکل دایناسور میان دیوار قرار داشت و در این فکر بود چگونه می‌تواند از وضعی که گرفتار آن شده خلاصی یابد...»

چه باید بکنم وقتی بیست لازم نیست

کتاب «چه باید بکنم وقتی بیست لازم نیست»، نوشته توماس اس. گرینسپون را حسین مسنن به فارسی ترجمه و انتشارات پیدایش در 1500نسخه و به قیمت 6000تومان منتشر کرده است. این کتاب به نوجوانان کمال‌گرا کمک می‌کند تا بر این ویژگی خود غلبه کنند. این کتاب در 2بخش نوشته و تنظیم شده؛ نویسنده در بخش اول به تعریف کمال‌گرایی و اثری که بر زندگی نوجوان‌ها می‌گذارد، پرداخته و در دومین فصل از بخش نخست کتاب به تفاوت‌های میان کمال‌گرایی و خوب و درست انجام دادن کارها اشاره شده است.

کد خبر 230858
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز