همشهری آنلاین: رییس شورای حقوق بشر سازمان ملل با تاکید بر این که خروج از کابوس بحران سوریه آسان نیست، گفت: تنها روش ممکن برای پایان دادن به درگیری های کنونی در سوریه راه حل سیاسی است.

رییس شورای حقوق بشر سازمان ملل

به گزارش ایرنا ناوی پیلای با تاکید بر این که تردیدی باقی نمانده است که در سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده شده است، اظهار داشت بار دیگر تکرار می کنم راه سیاسی تنها روش ممکن برای پایان دادن به درد و رنج مردم سوریه است.

وی با انتقاد از تاخیر جامعه بین المللی در خاتمه فوری بحران سوریه گفت: هم اکنون 100 هزار نفر در سوریه کشته شده، بیش از چهار میلیون آواره در داخل آن کشور سرگردان و بیش از دو میلیون نفر دیگر در کشورهای منطقه بی سرپناه هستند.

رییس شورای حقوق بشر سازمان ملل استفاده از سلاح های شیمیایی را یکی از بزرگترین جرائم کنونی دانست و گفت: هر کدام از گروه ها که از این نوع سلاح های مرگبار استفاده کرده اند، باید به سزای اعمالشان برسند.

وی خواستار راه حلی از سوی جامعه جهانی بویژه اعضای دائم شورای امنیت به منظور پایان دادن به بحرانی کنونی در سوریه شد و گفت: همه گروه های سوری باید در پای میز مذاکره حضور یابند.

روز دوشنبه مسکو به دولت سوریه پیشنهاد داد که تمامی سلاح های شیمیایی خود را تحت نظارت جامعه جهانی درآورد که این پیشنهاد مورد موافقت دولت بشار اسد قرار گرفت، همچنین باراک اوباما نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت: اگر این روش به نتیجه برسد، بطور جد به آن پایبند خواهد بود.

با توجه به فضای پیش آمده بار دیگر جهان متوجه شد که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و با گفت وگو میان همه گروه ها می توان به روند صلح امیدوار بود.

کد خبر 230610
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز