سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خوودروهای گران‌قیمت، کشتی‌ها و هواپیماهای اختصاصی را فراموش کنید، زیرا شاید بهتر باشد ثروتمندان جهان پول خود را برای منجمد کردن نسخه‌ای جوان از خود ذخیره کنند.

سلول بنیادین

براساس گزارش تلگراف، شرکتی فرانسوی به نام Sceil زیرمجموعه‌ای از شرکتی به نام Cellectis این خدمات جدید را با هزینه بیش از 38 هزار پوند ارائه کرده و ادعا دارد اولین شرکت در جهان است که چنین خدماتی را ارائه کرده‌است،‌خدماتی که در ازای دریافت مبلغ کلانی پول انسان‌ها را از انواع بیماری‌ها و عوارض سالخوردگی حفظ خواهد کرد.

در این برنامه که از دو ماه پیش در سوئیس، دبی، سنگاپور و آمریکا آغاز شده‌است، طی بی‌حسی موضعی از پوست افراد نمونه‌برداری شده و نمونه‌ها به لابراتوارهای این شرکت ارسال می‌شود تا این سلول‌ها طی مراحلی به سلول‌های القا شده جنینی یا IPS یا همان سلول‌های بنیادین تبدیل می‌شوند.

این سلول‌ها در درجه حرارت منفی 180 درجه منجمد شده و ذخیره می‌شوند تا در آینده برای ترمیم اندام‌های آسیب‌دیده، بازسازی نسوج و درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. این خدمات بر اساس تحقیقات پروفسور شینیا یاماناکا در کیوتو که موفق به دریافت نوبل پزشکی شد ارائه شده‌اند.

به گفته آندره شولیکا مدیر عامل شرکت Cellectis یاماناکا یکی از ساختارهای علم را شکست و کشف کرد که می‌توان هر سلولی از بدن را به مرحله اولیه و جنینی آن بازگرداند. این سلول‌ها از قابلیت تبدیل شدن به هز اندام و نسجی برخوردارند. به این شکل در دومین مرحله زمان منجمد می‌شود و پس از آن سلول‌ها دیگر پیر نمی‌شوند.

خدمات این شرکت با خدمات بانک‌های ناف تفاوت زیادی دارد زیرا از ذخایر این بانک‌ها برای تجدید و احیای خون استفاده می‌شود. به گفته شولیکا این خدمات در بین طبقه خاصی از افراد که همه‌چیز دارند و تنها نمی‌توانند در برابر پیری مقاومت کنند، از محبوبیت بالایی برخوردار خواهد بود، این خدمات بسیار گران هستند،‌از این رو طبقه‌ای خاص از افراد می‌توانند هزینه‌های آن را تامین کنند.

کد خبر 230570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز