همشهری آنلاین: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سقز گفت: رشادت‌های پیشمرگان کرد مسلمان در دفاع از میهن اسلامی مثال‌زدنی است و هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

پیشمرگان کرد

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدرسول عباسی شامگاه دوشنبه در یادواره شهدای پیشمرگ کرد مسلمان در روستای دره وزان سقز ‌با اشاره به آیاتی از قرآن مجید، برگزاری برنامه‌ها و یادواره‌های شهدا را بزرگداشت شعائر الهی دانست و اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای خطه خونرگ و مظلوم کردستان جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی اضافه کرد: پیشمرگان مسلمان کرد در مسیر حق قرار گرفتند و با رشادت‌های و جانفشانی‌های خویش علیه تفکر باطل و ظلم آنان به ملت ایران در خطه خونرنگ کردستان ایستادگی و مقاومت کردند.

عباسی خاطرنشان کرد: ما باید فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و ایثارگران را به صورت صحیح در جامعه خود نهادینه و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سقز گفت: آیندگان بدانند که در یک زمانی خاص مردان و زنانی برای دفاع از کشورشان به پا خواستند و برای حفظ شکوه و عظمت ایران اسلامی رنج کشیدند و جان دادند که باید یاد و خاطره آنها تا ابد در دل‌های ایرانیان جاری و ساری باشد.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان سقز هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی ایران تجهیزات نظامی کافی برای مقابله با دشمنان نداشت، ابراز داشت: امروز به برکت خون شهدا و ایستادگی رزمندگان و آزادگان در هشت سال دفاع مقدس و تلاش دانشمندان و جوانان ایران جزو کشورهای برتر از نظر دفاعی است.

هادی مخدومی تصریح کرد: ایران نه تنها جزو کشورهای برتر از نظر دفاعی است بلکه در تمامی عرصه‌های پزشکی، فرهنگی، قرآنی، علمی وغیره حرف اول را می‌زند.

وی افزود: رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای دفاع مقدس سبب دفاع از کیان ایران اسلامی شد و بر این اساس همه موظفیم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بکوشیم.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان سقز، داشتن روحیه ایستادگی ‌، مقاومت و تفکر بسیجی را بهترین شیوه تفکر برای مقابله با دشمنان اسلام برشمرد.

در پایان این مراسم از خانواده شش شهید پیشمرگ مسلمان کرد احمدیار، محم دشجاعی، علی اطلسی، حسین فتح‌الهی‌زاده، محمدرسول سلیم‌پور و علی شهبازی تجلیل شد.

کد خبر 230499
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز