سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۲
۰ نفر

خانه تاریخی ظهیرالاسلام که چندی پیش احتمال تخریب آن پس از فروش توسط سازمان میراث‌فرهنگی مطرح شده بود با تلاش‌های معاون میراث فرهنگی کشور و مذاکره با مسئولان وزارت کار از خطر تخریب نجات یافت.

خانه ظهیرالاسلام

 مهدی حجت، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور، دیروز با اعلام این خبر به خبرگزاری مهر گفت: قرار شد پیشنهاد شود که این ساختمان با نظارت سازمان میراث فرهنگی تعمیر و مرمت شود تا با توجه به‌خصوصیات و جانمایی مناسبی که دارد پس از مرمت به مرکز روابط عمومی یا‌ آی‌تی سازمان تأمین اجتماعی که محل مراجعه مردمی است تبدیل شود. بدین‌ترتیب نه‌تنها از تخریب این ساختمان جلوگیری می‌شود بلکه کاربری جدیدی به آن داده خواهد شد. حجت افزود: برای یک سازمان افتخار نیست که خانه تاریخی را خراب کند و به جای آن پارکینگ طبقاتی بسازد.

من مطمئن هستم که مسئولان سازمان تأمین اجتماعی همکاری لازم را با سازمان میراث‌فرهنگی می‌کنند. وی افزود: در جلسه‌ای که با مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داشتیم نیز مهمانپذیر گیلان‌نو مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان این ستاد عنوان کردند که مالکیت این مهمانپذیر به فردی داده می‌شود که قصد حفاظت از آن را داشته باشد. وی درباره خانه تاریخی پیرنیا نیز که چندی پیش به مزایده گذاشته شده بود گفت: این خانه به نام «خانه‌تاریخی مهدوی» در سازمان میراث فرهنگی شناخته شده و کارشناسان، این خانه را با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بررسی می‌کنند تا اگر امکان احیا وجود دارد مرمت شده و تغییر کاربری دهند؛ بنابراین به‌طور حتم از تخریب آن جلوگیری خواهد شد. حجت افزود: قصد داریم در گام بعدی با مسئولان دیوان عدالت اداری موضوع خروج خانه‌های تاریخی را مطرح کنیم و به‌صورت منطقی، علمی، دینی و اجتماعی وارد مذاکره شویم.

کد خبر 230478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز