گروه اجتماعی: سود سهام شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی واگذار می‌شود.

عزیز بیگی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، از واگذاری بخشی از سهام این شرکت به بیش از یک میلیون و 200 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر این سازمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، عزیز بیگی صبح دیروز در جمع تعدادی از مدیران عامل شرکت‌ها و مؤسسات تحت پوشش، با اعلام این مطلب، افزود: این تصمیم در راستای سیاست‌های دولت  در رسیدگی به امور معیشتی مردم، اجرای اصل 44 قانون اساسی و دستیابی به عدالت اجتماعی اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اولیه برای واگذاری سهام به کارکنان و بازنشستگان تأمین اجتماعی در حال انجام است، گفت: بزودی اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بر لزوم شفاف سازی و اطلاع رسانی از فعالیت‌ها و عملکرد واحدهای صنعتی، سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تحت پوشش شرکت سرمایه‌گذری تأمین اجتماعی تاکید کرد و گفت: این حق بیمه شدگان و مستمری بگیران است که بدانند مجموعه شستا برای حفظ و افزایش ذخایرشان چه کرده و چه می‌کند؟
بیگی در پایان سخنان خود، از مدیران مؤسسات و شرکت‌های تحت پوشش «شستا» خواست از تمام امکانات و اختیارات خود در جهت حفظ و ارتقای ذخایر سازمان استفاده کنند.

گفتنی است شستا به غیر از سرمایه ثبتی 2هزار میلیارد تومان سرمایه دارد که به گفته محمدرضا کبورانی، مدیر پیشین شرکت سرمایه‌گذاری شستا، این شرکت علاوه بر این سرمایه ثبتی که اخیراً در افزایش سرمایه به ثبت رسید، منابع انسانی و مدیران ارشد اقتصادی نیز جزو سرمایه‌هاست که ما در شرکت، این سرمایه‌های هنگفت را اداره می‌کنیم.

شرکت شستا تاکنون از محل مطالبات سازمان تأمین اجتماعی، منبع ده هزار میلیارد ریال سهام از دولت دریافت کرده و در اداره آن بسیار موفق بوده است. بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های مزبور قبل و بعد از واگذاری، موید این مطلب است.

با توجه به سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی (شستا) به نظر می‌رسد در صورت واگذاری سهام این شرکت به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تحول بزرگی در بخش درآمدی این گروه از بازنشستگان به وقوع می‌پیوندد.

در خبر منتشر شده از سوی روابط عمومی این شرکت جزئیات چگونگی این واگذاری اعلام نشده‌است و هنوز معلوم نیست که تمامی سهام این شرکت واگذار خواهد شد و یا بخشی از سهام شرکت شستا به بازنشستگان واگذار خواهد شد.

تنها دلیل اعلام شده از سوی عزیز بیگی اجرای اصل 44 قانون اساسی است. پیش از این عبدالرضا مصری، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، از واگذاری سهام عدالت به بازنشستگان سخن گفته بود.

وی با اشاره به اینکه برای ترمیم مستمری بازنشستگان از سوی دولت به آنان سهام عدالت واگذار می‌شود گفته بود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بازنشستگان سراسر کشور مبلغی به عنوان کمترین دستمزد گرفته می‌شود و فاصله میان مبلغ در نظر گرفته شده با مستمری دریافتی آنان را دولت با واگذاری سهام عدالت جبران می‌کند.

اما هنوز هیچ‌یک از دستگاه‌های مرتبط اعلام نکرده‌اند که واگذاری سهام عدالت بازنشستگان به چه صورت انجام خواهد شد و با اعلام واگذاری سهام شستا این سؤال به وجود می‌آید که آیا واگذاری سهام شستا در راستای واگذاری سهام عدالت از سوی دولت به تمامی بازنشستگان خواهد بود یا خیر؟

کد خبر 23038

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز