دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: در آستانه فرارسیدن روز ملی سینما وزیر ارشاد وعده خبر خوشی را برای سینماگران داد.

رقابت دربند و گذشته برای حضور در اسکار

 خبری که می‌تواند بازگشایی خانه سینما باشد. هرچند در چند ماه اخیر با ایجاد تشکل‌های صنفی موازی بازگشایی خانه سینما دشوار و پیچیده شده است. از سوی دیگر رئیس هیأت مدیره خانه سینما هم گفته محال است دولت یازدهم رفتار دولت دهم را با خانه سینما داشته باشد. علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی، مبنی بر اینکه با توجه به نزدیک بودن روز ملی سینما خبری برای اهالی سینما دارید یا خیر؟ گفت: این موضوع را باید آقای ایوبی توضیح بدهد اما خبر خوشی داریم.

او که دیروز در حاشیه مراسم دیدار با وزیر اطلاع‌رسانی عمان سخن می‌گفت، در پاسخ به اینکه طبق آنچه قرار است مصوبات یکی دو ماه اخیر در دولت دهم بازنگری شوند آیا درمورد برخی مصوبات درباره حواشی خانه سینما هم این بازنگری امکان دارد؟ گفت: در حال حاضر درباره خانه سینمای 1 و 2 نباید بحث کنیم، قرار ما بر این است که همه سینمای ایران زیر یک سقف دور هم جمع شوند و با انسجام و همدلی تحت پوشش یک خانه‌سینما آن هم در چارچوب قانون فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا وی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک آنها مجمع عمومی خود را برگزار می‌کنند و طبق انتخابات آزاد، هیأت مدیره انتخاب می‌شود. جنتی همچنین تأکید کرد: باید برخی اختلافاتی که مانع کار اهالی سینما شده و باعث افت سینمای ایران شده کنار گذاشته شوند چون الان دوره همکاری است.

به گزارش فارس وی در پاسخ به اینکه گفته بودید هیأت مدیره خانه‌سینمای گذشته منحل می‌شود اما سازمان سینمایی این موضوع را تکذیب کرده چه توضیحی دارید، گفت: ما چنین چیزی نگفتیم، خود من تکذیب کردم و اصلا چنین چیزی گفته نشد و نمی‌دانم چنین خبری از کجا منتشر شده بر این اساس بلافاصله آن را تکذیب کردم. فرهاد توحیدی رئیس و سخنگوی هیأت مدیره خانه سینما نیز درخصوص انتظارات اعضای خانه سینما از حجت‌الله ایوبی، رئیس جدید سازمان سینمایی، اظهار داشت: انتظار ما چیزی غیر از پایبندی به تفاهم صورت گرفته نیست چرا که ما با دولت دهم تفاهم کردیم و این تفاهمنامه در تاریخ سیزدهم تیرماه در دفتر ریاست‌جمهوری منعقد شد و براساس آن یکسری تعهد ما باید انجام می‌دادیم و یکسری تعهد هم طرف مقابل ما که سازمان سینمایی بود باید انجام می‌داد.

وی افزود: خانه سینما تعهدات خود را انجام داد اما رئیس سابق سازمان سینمایی به اعتقاد ما در همان گام اول تعهدات توافق شده را زیر پا گذاشت و به جای ابلاغ نسخه اساسنامه اصلاح شده کمیته 7نفره، یک نسخه دیگر از اساسنامه را ارسال و ادعا کرد که این نسخه در شورای‌عالی سینما به تصویب رسیده است، درحالی‌که اطلاع دقیق داشتیم از زمستان سال 91تا تیرماه سال 92شورای‌عالی سینما اساسا تشکیل جلسه نداده است.

رئیس هیأت مدیره و سخنگوی خانه سینما خاطرنشان کرد: ما که نمی‌خواهیم کار عجیب و غریبی کنیم، فراخوان مجمع عمومی را بنا بود اعلام کنیم و مجمع را تحت نظارت ناظرین وزارت ارشاد برگزار کنیم تا هیچ‌گونه شبهه‌ای به‌وجود نیاید و همچنان بر مفاد توافقات خود پایبند هستیم. انتظار ما از دولت یازدهم این است که دیگر از این نقطه عقب‌تر نرود. وی در پاسخ به این سؤال که اگر تنها یک درصد وزیر ارشاد و رئیس جدید سازمان سینمایی بر این اعتقاد باشند که باید روند طی شده ادامه یابد و خانه سینمایی جدید با تجمیع و تفاهم 2 گروه(خانه سینما 1و 2) ایجاد شود، واکنش شما نسبت به این موضوع چه خواهد بود، گفت: یقین و باور داریم که از دولت یازدهم چنین گزاره‌ای(ایجاد خانه سینمای جدید) بیرون نخواهد آمد. آقای دکتر روحانی به صراحت در سخنرانی‌ها و مناظره‌های انتخاباتی تأکید کردند که خانه سینما باید به سرعت باز شود و در یک‌ماه اول فعالیت دولت باید این اتفاق بیفتد. بنابراین گمان من این است که وزیر ارشاد و آقای ایوبی که شناخت کافی از ایشان داشته و به تدبیر آنها ایمان داریم یقینا چنین گزاره‌ای را طرح نمی‌کنند و محال است که دولت یازدهم رفتار دولت دهم را با خانه سینما داشته باشد.

کد خبر 230313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز