گروه شهری: مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی ضمن قدردانی از فعالیت‌های اجتماعی سلامت‌محور شهرداری تهران طی دوره اخیر مدیریت شهری، دعوت رسمی سازمان متبوعش برای حضور شهرداری تهران در کنفرانس «ارزیابی سنجش عدالت در شهر» کوبه ژاپن را ابلاغ کرد و این کنفرانس را فرصتی برای بهره‌مندی از تجربه‌های تهران در زمینه توسعه سلامت دانست.

علا الوان، مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در دیدار با سیدمحمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: راه‌اندازی خانه‌های سلامت و اجرای طرح سنجش عدالت در شهر اتفاق بسیار مهمی در کلانشهر تهران به شمار می‌رود که تنها با بینش لازم، تعهد و نهادینه‌شدن فرهنگ سلامت در بین اقشار مختلف جامعه ممکن بود. وی گفت: مدلی که این حوزه در تهران اجرا شده باید به تمامی منطقه تسری یابد و از شهرداری تهران خواستاریم تا تجربیات خود را به‌صورت مستند در اختیار سازمان‌های مربوطه از دیگر کشورها قرار دهد. وی گفت: تهدیدهای زندگی شهر در تهران به فرصتی برای توسعه تبدیل شده و این اقدام پسندیده شایسته تقدیر است. جمع‌آوری اطلاعات سلامت شهری نیز مقوله بسیار مهمی است که شهرداری تهران به آن توجه کرده است.

سید محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در ادامه این جلسه گفت: در دوره اخیر مدیریت شهری در حوزه سلامت فعالیت‌های بسیار خوبی از لحاظ ساختاری انجام شده است. راه‌اندازی اداره کل سلامت در ساختار معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، 22اداره سلامت در مناطق و 374خانه سلامت در سطح محله‌های شهر تهران ارزنده‌ترین اقدامی است که طی سال‌های اخیر به واسطه تبدیل شهرداری به یک نهاد اجتماعی اجرایی شده است. وی ادامه داد: هر منطقه از تهران براساس شاخص‌های جمعیتی و جغرافیایی بلوک‌بندی‌شده و برای هر بلوک رابطه سلامت تعیین شده است. این افراد در واقع حلقه اتصال خانه‌های سلامت و شهروندان هستند.

3هزار و 740کانون محلی سلامت که طی دوره اخیر مدیریت شهری ایجاد شده‌اند، علاوه بر این حوزه در بخش مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز فعال هستند. کانون پیشگیری از مصرف دخانیات و کانون جوانان به‌منظور ارتقای بینش شهروندان نسبت به اثرات سوء مصرف دخانیات و آسیب‌های اجتماعی تاکنون فعالیت‌های بسیار مثبتی را رایگان به شهروندان ارائه کرده‌اند.ایازی تشکیل 374شورای محلی سلامت را از دیگر اقدامات مهم مدیریت فرهنگی شهر دانست و گفت: راه‌اندازی شوراهای محلی سلامت نمود عینی نظام مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌‌های حوزه سلامت است.

کد خبر 230289
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز