یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

گروه حوادث: ۲سارق زورگیر در نقش مسافر ظاهر می‌شدند تا خودروهای سواری را سرقت کنند.

حوادث متهم

آنها برای ترساندن و تهدید طعمه‌هایشان از هر وسیله‌ای استفاده می‌کردند؛ حتی شیشه‌شکسته نوشابه.اعضای این باند از سال گذشته تحت تعقیب پلیس قرار داشتند تا اینکه یکم بهمن‌ماه مأموران گشت‌کلانتری در خیابان آریانا، به سرنشین یک خودروی پراید مظنون شدند.

در بررسی شماره پلاک معلوم شد که این خودرو سرقتی است و به همین دلیل مأموران آن را متوقف و راننده را دستگیر کردند. مرد جوان که مهدی نام داشت در بازجویی‌ها مدعی شد که از مسروقه بودن خودرو خبر نداشته و آن را از یکی از دوستانش به نام شاهین امانت گرفته است. از سوی دیگر صاحب خودرو نیز بعد از حضور در اداره آگاهی، مدعی شد که دزدان ماشینش 2جوان زورگیر بودند که شباهتی به مهدی نداشتند.

مرد مالباخته در تشریح نحوه زورگیری گفت: اواخر دی‌ماه از خیابان کارون عبور می‌کردم که 2مسافر را به‌صورت دربستی سوار ماشین کردم تا به شهرک راه‌آهن ببرم. یکی از آنها روی صندلی جلو و دیگری عقب نشست. در یکی از کوچه‌های فرعی، آنها خواستند که لحظه‌ای توقف کنم اما به محض توقف یکی از آنها پیاده شد، یک شیشه نوشابه را شکست و با شیشه شکسته به من حمله کرد. او دستم را زخمی و مرا به زور از ماشین پیاده کرد و بعد هر دوی آنهاماشینم را دزدیدند و فرار کردند.

از آنجا که مهدی(جوان دستگیر‌شده) مدعی بود ماشین را از دوستش به نام شاهین گرفته است، مأموران تحقیقات برای دستگیری او را شروع کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که شاهین یکی از مجرمان سابقه‌دار است که بارها به اتهام سرقت خودرو، خیانت در امانت و مصرف و نگهداری موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده است. با شناسایی مخفیگاه این مرد در جنوب غرب تهران، مأموران راهی آنجا شدند اما وی که از حضور پلیس در محل باخبر شده بود به ساختمان مخروبه‌ای در آن حوالی گریخت و در آنجا مخفی شد.

با این حال کارآگاهان او را دستگیر کردند و وقتی صاحب خودرو چشمش به او افتاد، وی را به‌عنوان یکی از سارقان شناسایی کرد. همزمان با دستگیری شاهین، عده دیگری از مالباختگان که با این شگرد هدف زورگیری قرار گرفته بودند با حضور در اداره آگاهی، وی را به‌عنوان سارق خودرویشان شناسایی کردند و این در حالی بود که همدست شاهین، همچنان فراری و زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفته بود.

شاهین در جریان بازجویی‌ها اعتراف کرد که با همدستی پسرعمه‌اش به نام حمید، ماشین‌های سواری را به‌صورت دربست کرایه می‌کردند اما بعد از طی مسافتی، به راننده حمله کرده و بعد از ضرب و شتم و مجروح کردن او، ماشینش را به سرقت می‌بردند. پس از آن نیز اموال باارزش ماشین را به سرقت می‌بردند و آن را در خیابان رها می‌کردند.

درحالی‌که چند‌ماه از دستگیری شاهین گذشته بود، سرانجام مخفیگاه همدست او در خانی‌آباد شناسایی و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. سرهنگ میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: حمید نیز بعد از دستگیری اعترافات همدستش را تأیید کرد و هر دو متهم به سرقت ده‌ها سواری پژو، پرشیا، پراید و... اعتراف کردند. وی با اشاره به صدور مجوز انتشار عکس متهمان در روزنامه‌ها، از شاکیان احتمالی خواست تا برای شکایت به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 230268
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز