یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز در حیاط وزارتخانه سوار بر ماشین کتاب شد.

به گزارش فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار با وزیر اطلاع رسانی کشور عمان از «ماشین کتاب» هم بازدید کرد.

دو زوج ایرانی با نام‌های «سروناز هرانر و مهدی یزدانی» در اقدامی جالب ماشین‌ خود را که پراید ساخت داخل بود با کتاب و سی دی مزین کرده و از وزیر ارشاد در حیاط این وزارتخانه خواستند تا از آن بازدید کند.

جنتی داخل ماشین نشست و درباره چند و چون «ماشین کتاب» مواردی را جویا شد. این زوج در توضیح خود به وزیر عنوان کردند که با این ماشین در سطح شهر حرکت کرده و به صورت اتفاقی شهروندان را سوار می‌کنیم و در فضایی همراه با موسیقی آرام به مردم کتاب می‌دهیم.

وزیر ارشاد از این زوج جوان پیرامون اینکه به جز کتاب موارد دیگری فرهنگی، هنری هم ارائه می‌دهند پرسید که این زوج عنوان کردند: ماشین کتاب نام وسیله ما است، اما موسیقی آرام و الهام بخش و فیلم‌های مستند کوتاه را از جوانان مستندساز دریافت کرده و در فاصله رسیدن مخاطب تا مقصد پخش می‌کنیم.

جنتی با تاکید بر این فعالیت فرهنگی از همسران جوان سوال کرد، آیا شما در مناطقی هم توقف می‌کنید، که آنها عنوان سد معبر را مطرح و گفتند از نظر قانون کار ما سد معبر است و نباید صورت گیرد، اما وزیر ارشاد از آنها خواست تا داخل پارک و فضای عمومی کتاب ارائه دهند.

هرانر همسر این زوج فعال فرهنگی با اشاره به تدریس خود در دانشگاه و تحقیقات در زمینه مطالعه ابراز داشت: من فکر می‌کنم آدم‌ها خسته‌تر از آن هستند که به کتاب فروشی بروند، بر این اساس ما سعی کردیم کتاب را به آغوش مردم در سطح شهر بیاوریم اما متوجه شدیم شهروندان برخلاف آنچه معمول است کتاب می‌خوانند.

جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم این ابتکار را جالب توصیف و افزود: کار ارزنده‌ای انجام گرفته است نیاز است تلویزیون این موارد را منعکس کند تا دیگران به عنوان یک الگو از آن استفاده کنند، هر کمکی هم که ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم انجام خواهیم داد. باید در نمایشگاه کتاب سال آینده شرکت کنید ما هم کمک خواهیم کرد.

این زوج در پایان به وزیر ارشاد کتاب‌های خود را که ترجمه و تالیف بود اهدا کردند.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم هنگام خروج از این اتومبیل در پاسخ به این سوال فارس که چه قدر کتاب می‌خوانید، گفت: در حال حاضر امور اجرایی خیلی فرصتی را فراهم نمی‌کند که کتاب به صورت مستقل بخوانم، اما روزهای تعطیل و جمعه‌ها اغلب کتاب می‌خوانم.

کد خبر 230260
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز