همشهری آنلاینِ: سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان روز یکشنبه با ابراز تاسف از اغتشاش مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات این حادثه را بسیار غم انگیز دانست.

ابراز تاسف وزارت خارجه افغانستان از حوادث روز شنبه مقابل کنسولگری ایران در هرات

به گزارش ایرنا، جانان موسی زی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان روز یکشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی مقیم کابل، گفت: به دیپلماتهای ایرانی و دیگر دیپلماتهای خارجی مقیم افغانستان اطمینان می دهیم که دولت افغانستان به خوبی از آنان محافظت خواهد کرد.

موسی زی گفت: حادثه هرات نباید رخ می داد اما خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای امنیتی از اسیب رسیدن به کنسولگری ایران و دیپلمات های ایرانی جلوگیری بعمل آمد.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در ادامه افزود:: ارشاد احمدی معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان امروز با آقای ابوالفضل ظهره وند سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان دیدار و گفت گو خواهد کرد.

موسی زی در ادامه گفت: جماهیر انوری وزیر امور مهاجران افغان هفته گذشته در راس هیاتی به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند و با مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی از جمله وزیر کشور ایران در خصوص مشکلات مهاجران افغان دیدار و گفت وگوهای دوستانه ای داشت.

موسی زی از سفر قرب الوقوع معاون وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران به کابل نیز خبر داد و گفت: در این سفر با معاون وزیر کشور ایران در رابطه با حضور مهاجران افغان در ایران که مدت روادید آنها به پایان رسیده است، تبادل نظر خواهد شد.

موسی زی در این نشست خبری همچنین از آزادی هفت زندانی طالب از زندان های پاکستان استقبال کرد و گفت: امیدوار است آزادی این افراد به روند گفت وگوهای صلح کمک کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در ادامه از دولت پاکستان خواست تا در رابطه با آزادی تعدادی دیگر از افراد طالبان در زندان های ان کشور اقدام کند.

موسی زی یکبار دیگر به نقش پاکستان در برقراری صلح در افغانستان تاکید کرد و خواستار اقدامات عملی اسلام آباد در روند صلح در افغانستان شد.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: دولت افغانستان هنوز هم حاضر است با طالبان از طریق دفتر قطر در رابطه با برنامه صلح گفت وگو کند به شرطی که این دفتر بجز روند صلح هدف دیگری نداشته باشد.

کد خبر 230242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز