همشهری آنلاین: یک استاد حوزه گفت: باید الگوهایی همچون حضرت معصومه(س) را در جامعه پررنگ جلوه داد و متولیان بخش فرهنگ، رسالت اصلی این فرهنگ‌سازی را بر عهده دارند.

زهرا یوسف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: متاسفانه شناختی که ما از این حضرت در جامعه داریم به هیچ وجه مطلوب و رضایت‌بخش نیست. این حضرت بویژه در بین بانوان و دختران جامعه ما غریب و ناشناخته است.

این استاد حوزه ادامه داد: حضرت معصومه(س) نه تنها برای زنان جامعه بلکه برای مردان عالم نیز می‌تواند الگوی مناسبی باشد و افق‌های زیبای انسانیت را به ما یاد دهد، ولی نباید فراموش کنیم که این نقش برای بانوان مسلمان پررنگ‌تر و با اهمیت‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: تمام ابعادی که برای یک زن متصور است در وجود حضرت زهرا(س) جلوه می‌یابد و نباید فراموش کنیم که حضرت معصومه(س)، فاطمه ثانی است و از زنان نمونه در تاریخ اسلام است و همچون حضرت زینب(س) به مقام عصمت دست یافته است.

یوسف‌زاده همچنین گفت: حضرت معصومه تمامی کمالات انسانی را دارند و از تربیت والای قرآنی و دینی برخوردارند. ما با ارتباط گرفتن و دوست شدن با این بانوی بزرگوار می‌توانیم نیمی از ناهنجاری‌های جامعه را از بین ببریم.

این استاد حوزه با اشاره به این‌که «مقام عصمت و پاکی برای زن عالی‌ترین مقام است»، اظهار کرد: مقام عصمت از چند چیز به افراد می‌رسد؛ یکی اینکه باید تربیت‌یافته اولیای دین باشند و دیگر این‌که محدثه باشد و حضرت معصومه‌(س) شخصیتی دارد که از امام حدیث را نقل می‌کند یعنی محدثه است و در طول زندگی پربرکتش افراد زیادی برای دریافت سوالاتشان به ایشان مراجعه می‌کردند.

وی در ادامه با بیان این‌که «حضرت معصومه(س) می‌توانند برای زنان ایران بهترین الگو باشند» اضافه کرد: ما باید بدانیم صرف اینکه یک روز را روز دختر نامگذاری کنیم کافی نیست بلکه باید برای اینکه دختران جامعه ما دچار ناهنجارهای اجتماعی نشوند در درجه اول شخصیت آنها را به خودشان نشان داده و بالا ببریم.

یوسف‌زاده تاکید کرد: ما می‌توانیم از حضرت معصومه(س) که از نظر جنسیتی با زنان جامعه ما یک جنس است، الگوهای مناسبی را ارائه بدهیم و این الگوها را باید از دوران کودکی شروع کنیم. باید احترام گذاشتن به ائمه را به کودکان خود یاد دهیم و در تعلیم و آگاهی دادنشان نسبت به مسائل دینی کوشا باشیم.

این استاد حوزه ادامه داد: برای اینکه این حضرت الگوی دختران جامعه ما باشد، باید کارهای فرهنگی زیادی انجام شود و در عین حال فراموش نکنیم که فطرت زنان جامعه ما شخصیت‌هایی همچون این بزرگواران را می‌پسندد، ولی متاسفانه به دلیل تهاجم فرهنگی از این الگوهای بزرگ غافل شده‌اند.

وی تصریح کرد: معلمان، اساتید و مربیان تربیتی، در تعلیم و تربیت خود نباید این شخصیت‌های بزرگ را فراموش کنند. دختران باید جایگاه خود را در خانواده به دست بیاورند، چراکه اگر یک دختر جایگاه مناسبی داشته باشد در آینده می‌تواند بهترین و والاترین انسان‌ها را تربیت کند.

یوسف‌زاده در پایان گفت: در راستای اینکه فرزندان ما تربیت دینی پیدا کنند، مادران بهترین الگوها هستند. اگر نتوانیم کمال‌گرایی را به دختران خود یاد دهیم از افق‌های عالی معنویت فاصله می‌گیریم و جوانان و دختران جامعه ما مجبور می‌شوند به دنبال فرهنگ‌های نادرستی که بیگانگان به آنها یاد می‌دهند بروند.

کد خبر 230239
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز