یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر می‌خواهید بدانید بروکلی با چه مکانیزمی شما را از بیماری و دردهای آرتروز دور می‌کند باید بگوییم که به خاطر وجود سولفورفان است . این مولکول که حاوی گوگرد می‌باشد بعد از مصرف سبزی‌جات خانواده‌ی کلم‌ها در بدن آزاد می‌شود و بروکلی سرشار از آن است.

بروکلی: برای تسکین دردهای آرتروز

برای نخستین بار محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مولکول‌های موجود در بروکلی برای پیشگیری و درمان دردهای مربوط به بیماری آرتروز مفید است.

محققان دانشگاه East Anglia بریتانیا به این نتیجه رسیده‌اند که بروکلی برای مقابله با آرتروز مفید است. آرتروز یک بیماری مربوط به ساییدگی عضلات ناشی از پیری است.

در این پژوهش محققان مشاهده کردند موش‌هایی که رژیم غذایی سرشار از سولفورفان داشته‌اند کمتر از بقیه در معرض ساییدگی غضروفی قرار گرفته‌اند.

با بررسی بیشتر، محققان به این نتیجه رسیدند که این ماده قادر است مانع از ترشح آنزیمی‌ شود که با ایجاد التهاب باعث فرسودگی مفاصل می‌شود.

محققان معتقدند که نتایج این پژوهش بسیار امیدبخش است. به خاطر اینکه در حال حاضر روشی برای درمان قطعی آرتروز وجود ندارد. مواد غذایی می‌تواند یک روش مناسب برای پیشگیری از آرتروز و دردهای آن باشد.

البته محققان به این نتایج بسنده نکرده و در حال بررسی‌های بیشتری روی خواص بروکلی هستند. آن‌ها می‌خواهند ثابت کنند که بروکلی تاثیر مشابهی روی مفاصل انسان‌ها نیز دارد. ما توصیه می‌کنیم حالا که محققان در حال بررسی‌های بیشتری روی انسان‌ها نیز هستند شما از فرصت استفاده کرده و هر زمان که بروکلی داشتید از خواص آن نهایت استفاده را ببرید.

منبع: تبیان

کد خبر 230222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز