یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات یکی از محققان دانشگاه بیرگام نشان می‌دهد افرادی که برای دیگران پیامک‌های دروغین ارسال می‌کنند، از الگوی رفتاری ویژه‌ای برخوردارند.

پیامک

براساس گزارش Cnet، براساس همین الگوی رفتاری می‌توان افراد دروغ‌گو را از روی پیامک‌های آنها شناسایی کرد. تام مزروی استاد سیستم‌های اطلاعاتی در دانشگاه بیرگام معتقد است انسان‌ها بی‌استعداد‌ترین موجودات در تشخیص دادن دروغ هستند،‌از این رو وی برای تشخیص دادن دروغ راه‌حلی ارائه کرده‌است.

مزروی معتقد است انسان‌ها تنها در 54 درصد از موارد قادر به تشخیص دادن راست از دروغ هستند،‌اما با توجه کردن به چند نشانه ساده می‌توان دقت تشخیص را افزایش داد.

مزروی به همراه تیمش تحقیقی را انجام داد که در آن از داوطلبان خواست در 50 درصد موارد در هنگام پاسخ دادن به پیامک‌ها دروغ بگویند. نتیجه این تحقیق نشان داد نوشتن پیامک‌های دروغ 10 درصد زمان بیشتری صرف می‌کند.

همچنین محققان دریافتند پیامک‌های دروغ کوتاه‌تر بوده و برای اینکه کمتر شک‌برانگیز باشند، ویرایش بیشتری روی آنها انجام می‌گیرد. دراین صورت اگر پاسخ پیامکتان با تاخیر به شما رسید و کوتاهتر از حد انتظار شما بود،‌بدانید که آن پیامک دروغ است.

کد خبر 230220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز