یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم بلند «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری موفق شد در بخش افق‌های هفتادمین جشنواره فیلم ونیز جایزه هیأت ‌داوران را کسب کند.

فیلمساز ایرانی

به‌ گزارش فارس به نقل از اسکرین اینترنشنال «ماهی و گربه» دومین فیلم بلند شهرام مکری در هفتادمین جشنواره فیلم ونیز در بخش افق‌ها موفق‌شد نظر مثبت هیات داوران را به‌دست آورد و این جایزه را کسب کند.

"ماهی و گربه" فیلمی 134 دقیقه ای است درباره گروهی که نزدیک دریای مازندران به اردو رفته‌اند و درگیر اتفاقاتی می‌شوند که سیر حرکت قصه حول آن اتفاقات می‌چرخد.

فیلم "ماهی و گربه" یکی از 17 اثر دعوت شده به بخش رقابتی افق ‌ها در جشنواره‌ فیلم ونیز بود.

فستیوال ونیز قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان است که نخستین بار در سال 1932 میلادی برگزار شد.

این جشنواره در کنار جوایز اصلی، بخش‌های غیراصلی مثل افق‌ها، روزهای مؤلفان، منتقدان و ... دارد که در هر یک هیأت‌های داوران جوایز ویژه خود را به آثار برتر اهدا می‌کنند.

از جمله جوایز معتبر سینمای ایران از ونیز می‌توان به «گاو» اشاره‌کرد که در سال 1971 جایزه منتقدان بین‌المللی فیلم را دریافت کرد.

فیلم گربه و ماهی دومین ساخته بلندشهرام مکری کارگردان جوان سینمای ایران است که پیش از این «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» را ساخته است.

در جشنواره ونیز امسال تکنیک خاص این‌فیلم که به صورت پلان سکانس فیلمبرداری شده است، توانست نظر داوران را جلب کند.

هفتادمین جشنواره فیلم ونیز درحالی از 28 اوت تا 7 سپتامبر برگزار شدکه «برناردو برتولوچی» ریاست هیات‌داوران بخش بین‌الملل برای اهدای جایزه‌ شیر طلا را برعهده داشت.

کد خبر 230181
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز