همشهری آنلاین: اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر شنبه ۱۶ شهریورماه در سالن مجموعه فرهنگی، هنری روزنامه قدس در مشهد برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، علی مرادخانی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: ما در عزلتی خود را گرفتار کرده ایم و نتوانسته ایم فرهنگ و هنر ایرانی را چنانکه باید معرفی کنیم در حالی که فرهنگ و هنر ما این بضاعت و قابلیت را دارد و ما هم باید توان خود را بالا ببریم.

مرادخانی در ادامه گفت: هر چه هنر کشورمان را در مراکز مهم دنیا بروز و ظهور دهیم، موفق خواهیم بود و به نظر می‌رسد باید فراتر از فضاهای کلاسیکی که تاکنون برای معرفی فرهنگ و هنر ایران داشتیم حرکت کنیم و نگاه ما به توسعه و اقتصاد هنر و جهانی شدن هنر متحول شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خوشنویسی هنر سکوت است اما در سکوت خود فریاد بلندی است که توانسته دنیا را مبهوت زیبایی خود کند و به این دلیل مسئولیت ما سنگین است و باید بازخوردها را نسبت به فرهنگ و هنر خود با دقت ببینیم.

امیدواریم با همه مشکلاتی که وجود دارد و امکانات اندک تمهیدی بیندیشیم تا بخشی از این هنر را به درستی ارائه و معرفی کنیم.

مرادخانی با اشاره به جایگاه هنر خوشنویسی در کشور گفت: سالها پیش انجمن خوشنویسان ایران تلاش می‌کرد تا موضوع خوشنویسی را فراگیر کند و خوشبختانه امروز خوشنویسان فراوانی بویژه در بین جوانان داریم.

در هنر خوشنویسی ما فرهنگ مقدم بر هنر قرار گرفت و ما خوشنویسانی در تاریخ کشور داریم که در دوره خود تاثیرگذار اجتماعی بوده اند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از هنرمندان و مسئولان برگزاری یازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی قدردانی کرد.

همچنین در این مراسم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرائت شد.

در ادامه مراسم جوایز برگزیدگان یازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث و خط تحریری اهدا شد و از تمبر جشنواره توسط علی مرادخانی رونمایی شد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی که در سالن روزنامه قدس برگزار شد از تحریریه و چاپخانه این روزنامه دیدن کرد.

کد خبر 230178
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز