شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۰
۰ نفر

چند روز پس از انتشار خبر مزایده خانه تاریخی پیرنیا در تهران، خبرگزاری مهر دیروز اعلام کرد که مهمان‌پذیر تاریخی گیلان‌نو نیز در آگهی فروش املاک تهران به مزایده گذاشته شد.

مهمان پذیر تاریخی گیلان نو


مهمان‌پذیر گیلان نو دارای نمای معماری منحصر به فرد در بافت تاریخی خیابان فردوسی تهران است. براساس این خبر، در آگهی مزایده چند روز پیش در روزنامه‌های کثیرالانتشار که خانه تاریخی پیرنیا در خیابان لاله زار تهران به مزایده گذاشته شده بود مهمان‌پذیر گیلان نو نیز به حراج گذاشته شد.

در آگهی مزایده این بنای تاریخی آمده است: مهمان‌پذیر گیلان نو شامل 6 دانگ یک باب عمارت مشتمل بر تحتانی و فوقانی با حیاط خلوت به شماره48 متعلق به آقای حاج‌رحیم آقا اتحادیه و استردادی وراث مرحومان حشمت و مدیریت فردی به نام آزماست که سرقفلی آن قابل واگذاری نیست و فقط مالکیت آن انتقال داده می‌شود.

این خانه که در ابتدای خیابان فردوسی روبه‌روی کوشک مصری قرار گرفته، دارای یک هزار و 345مترمربع مساحت عرصه و 2هزارو260متر اعیان است و به قیمت پایه 56میلیارد ریال در روز ششم شهریورماه امسال با ردیف82 به مزایده گذاشته شد.

مهمان‌پذیر گیلان نو درحالی به مزایده گذاشته شده که یکی از باارزش‌ترین ساختمان‌های مهمان‌پذیر و تاریخی در تهران است. در همین رابطه احمد محیط طباطبایی کارشناس میراث فرهنگی تهران گفت: این خانه در فهرست میراث ملی ثبت نشده ولی ضرورت دارد هر چه زودتر این ساختمان ثبت ملی شود.

کد خبر 230017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز