جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان پژوهشگاه رویان روشی را برای درمان آرتروز ارایه کردند و با انجام آزمایش‌ها بر روی نمونه انسانی به نتایج مطلوبی در این زمینه رسیدند

درمان آرتروز با سلول‌های بنبادی

به گزارش مهر، دکتر ناصر اقدم- مجری طرح در حاشیه چهاردهمین جشنواره بین المللی رویان با اشاره به شیوع بیماری آرتروز افزود: آرتروز یکی از بیماری‌های شایع است که در آن بیماران بافت غضروفی خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اثرات سلول‌های بنیادی در درمان این بیماری خاطرنشان کرد: در صورتی که بتوانیم از سلول‌های بنیادی مناسب در این زمینه استفاده کنیم قادر به درمان این بیماری خواهیم بود.

اقدم با اشاره به جزئیات انجام پروژه‌ای در این زمینه ادامه داد: در این پروژه متوجه شدیم که برای درمان بافت غضروفی نیاز به سلول‌های بنیادی خاصی داریم که در این زمینه از سلول‌های بنیادی مغز استخوان استفاده شد.

رئیس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه سلول‌های بنیادی مورد نیاز کشت داده شد، اضافه کرد: با تزریق این سلول‌ها در بیماران متوجه شدیم که استفاده از این سلول‌های درمانی در درمان آرتروز نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این روش بر روی نمونه‌های انسانی مورد آزمایش قرار گرفت، خاطرنشان کرد: نتایج به دست آمده از این آزمایشات نشان داد که بیمارانی که از روش سلول درمانی استفاده کردند منجر به التیام درد آنها شد ضمن آنکه قادر به حرکت نیز بودند.

کد خبر 230002
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز