همشهری‌آنلایهن: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل با اشاره به تعلل بنیاد مستضعفان برای راه‌اندازی گیت اخذ عوارض در قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال،گفت: هیچکدام از ارقام ۳۰۰۰ و ۱۵۰۰۰ تومانی برای عوارض عبور این قطعه صحت ندارد.

احمد صادقی

تسنیم نوشت: احمد صادقی در خصوص دلایل تاخیر در راه‌اندازی گیت عوارض قطعه 4 آزادراه تهران-شمال، افزود: متاسفانه بنیاد مستضعفان در این قضیه تعلل می‌کند و به ضرر خودش تمام می‌شود. چراکه بنیاد 50 درصد در این پروژه با وزارت راه و شهرسازی شریک است و این قطعه 4 را ساخته و باید از محل اخذ عوارض اصل و سود سرمایه‌گذاری را جبران کند. این‌که تا الان گیت نگذاشته است به منافع خودش لطمه می‌زند مردم هم عوارضی را پرداخت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: آنها به منافع خودشان توجیه نیستند و در حقیقت الان باید گیت بزنند تا بتوانند عوارض بگیرند و از محل عوارض کارهای باقیمانده را انجام دهند که متاسفانه تا این تاریخ علی‌رغم مکاتبات متعدد، این کار را انجام نداده‌اند.

وی در خصوص میزان عوارض نیز گفت: در این زمینه بنیاد باید هزینه‌های انجام شده را به تایید حسابرس خود برساند به وزارت راه اعلام کند و وزارت راه از طریق معاونت برنامه‌ریزی وزارتخانه و شورای رقابت با توجه به میزان ترافیک سالانه و هزینه‌های انجام شده و این‌که تا چند سال این سرمایه‌گذاری مستهلک شود، نرخ عوارض را مشخص می‌کنند.

این در حالی است که گفته شده مسئولان بنیاد مدعی عوارض 3000 هزار تومانی برای این قطعه هستند و مسئولان وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان شریک عوارض 15 هزار تومانی را برای این مسیر 21 کیلومتری در نظر گرفته اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این ادعا، گفت: خیر، این اعداد هر دو غلط است. هنوز بنیاد هزینه‌های خود را اعلام نکرده و این باعث شده این مسئله به شورای رقابت برای طرح شدن نرود. وزارت راه و شهرسازی و مردم از این قضیه آسیبی نمی‌بینند و این آسیب صرفا متوجه بنیاد است. با این حال تلاش کردیم و چندین نامه نوشته‌ایم ظاهرا بنیادی‌ها نه تنها به منافع خودشان بلکه به منافع دولت هم توجه نمی‌کنند.

قطعه 4 آزادراه تهران-شمال پیش از آغاز تعطیلات نوروز امسال افتتاح شد و با دستور رئیس‌جمهور سابق مردم برای مدتی از پرداخت عوارض عبور از این قطعه معاف شدند.

کد خبر 229946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز