همشهری آنلاین: رهبران بیست کشور صنعتی و ثروتمند جهان موسوم به گروه ۲۰، برای شرکت در اجلاس دو روزه این گروه در سن پترزبورگ روسیه گرد هم آمدند.

g۲۰

اختلاف میان روسای جمهور روسیه و آمریکا بر سر بحران سوریه مانع دیدار رسمی میان آنها شد و ولادیمیر پوتین صرفا به یک خوش آمدگویی به باراک اوباما در درب ورودی این اجلاس اکتفا کرد. انتظار می‌رود سران  گروه 20 هنگام ضیافت شام به بحث و گفتگو درباره بحران سوریه بپردازند.

به گزارش یورونیوز این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در سخنرانی افتتاحیه خود بر تنظیم بازارهای مالی، مبارزه با فرار مالیاتی، تقویت منابع مالی صندوق بین المللی پول و بازگشت اقتصاد جهانی به رشدی پایدار و متعادل تاکید ورزید.

او گفت: "متاسفانه وظیفه اصلی ما که بازگرداندن رشد اقتصادی به جهان است هنوز انجام نشده و این بدان معنی است که شرایط مواجه دوباره با بحران همچنان مهیاست."

همزمان، گزارش‌ها از ورود غیر منتظره اخضر ابراهیمی، فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه به سن پترزبورگ حکایت دارد.

آقای ابراهیمی قرار است با وزرای امور خارجه گروه بیست بر سر بحران سوریه و تشویق به برگزاری کنفرانس صلح سوریه موسوم به ژنو 2 به بحث و گفتگو بپردازد.

کد خبر 229925
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز