گروه سیاسی: قائم‌مقام دبیرشورای عالی امنیت ملی انجام مذاکره با آمریکا حول محور عراق را محدود به یک یا دو جلسه ندانست و گفت: تا زمانی که به یک جمع‌بندی کلی برسیم این مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد.

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در گفتگو با همشهری با اشاره به اینکه هیچ محدودیت زمانی برای مذاکرات مذکور تعیین نشده است تاکید کرد: تعداد جلسات مذاکره ایران و آ‌مریکا در بغداد به پیشرفت موضوع، دولت عراق و مسائلی که در آنجا مطرح می‌شود بستگی خواهد داشت و اگر لازم ببینیم،‌بر استمرار این مذاکره تا رسیدن به یک نتیجه منطقی تاکید خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا حسن کاظمی قمی، نماینده ایران در مذاکره با آمریکا، شخصا از سوی رئیس جمهوری انتخاب شده است یا نه؟تصریح کرد: وزارت خارجه به عنوان محل تصمیم‌گیری این موضوع مطرح است اما اهمیت موضوع این قدر بالا بوده که نظر رئیس جمهوری به عنوان کسی که موضوعات منطقه‌ای بخصوص مسائل عراق را پیگیری می‌کند، و به عنوان ریاست شورای عالی امنیت ملی در این انتخاب دخیل باشد و تصمیم مذکور با نظر وی اتخاذ شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: برخی سعی دارند موضوع مذاکره در عراق را تبدیل یا تعبیر به معامله بین ایران و آمریکا کنند و نشان دهند که ایران به دنبال منافع خودش است پس برای جلوگیری از این اتهام، هیچ موضوعی در مورد ایران در آنجا مطرح نخواهد شد و فقط مسائل عراق برای ایجاد ثبات در این کشور به بحث گذاشته خواهد شد.

مشروح گفتگوی همشهری با قائم‌مقام شورای عالی امنیت ملی درباره مذاکره با آمریکا، مسائل هسته‌ای ایران و سایر مسائل جاری کشور به زودی منتشر می‌شود.

کد خبر 22984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز