چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیمی از کشور ونزوئلا، از جمله شهر کاراکاس پایتخت این کشور به دلیل قطعی برق در تاریکی فرو رفته و به دلیل از کار افتادن چراغ‌های راهنمایی رانندگی دچار هرج و مرج شده‌است.

براساس گزارش BBC، این رویداد همچنین منجر به مختل شدن بخشی از شبکه متروی شهر کاراکاس نیز شده‌است. پدیده خاموشی در ونزوئلا امری رایج است اما معمولا کاراکاس شامل آن نمی‌شود.

به گفته فرانکو سیلوا معاون وزیر نیروی ونزوئلا دلیل این خاموشی گسترده بروز نقص فنی در خطوط انتقال نیرو بوده است. همچنین جسی چاکون وزیر نیروی این کشور نیز با عذرخواهی از مردم ونزوئلا از آنها خواسته تا آرامش خود را حفظ کنند.

مقامات ونزوئلا در تلاشند تا این مشکلات را به سرعت رفع کنند و البته اولین اولویت آنها راه‌اندازی دوباره سیستم حمل‌و‌نقل عمومی است.

از سویی دیگر نیکولاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در توئیتر خود  مخالفان متهم به دست داشتن در این خاموشی کرده و نوشت: به نظر می‌رسد راست‌های افراطی برنامه خود برای اعتصاب برقی علیه کشور از سر گرفته‌اند.

اما منتقدان ضعف مدیریت و سرمایه‌گذاری در زیرساختارهای این کشور را عامل بروز پی‌در‌پی این مشکل می‌دانند. طی خاموشی اخیر صنعت نفت این کشور دچار آسیب نشده است زیرا پالایشگاه‌های ونزوئلا از نیروگاه‌های جداگانه‌ای برق می‌گیرند. باوجود اینکه ونزوئلا از منابع عظیم نفتی برخوردار است اما ۷۰ درصد از برق آن از نیروگاه‌های آبی تامین می‌شود.

کد خبر 229784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز