سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

گروه حوادث: خواستگار سمج وقتی از دختر مورد علاقه‌اش جواب منفی شنید، نقشه هولناک اسیدپاشی طرح کرد.

متهم

بازپرس جنایی تهران در حالی این مرد را مجرم شناخته که شاکی درخواست قصاص او را کرده است.عصر اول فروردین‌ماه سال گذشته اسیدپاشی هولناکی در غرب تهران رخ داد. قربانی این حادثه دختر جوانی بود که برای دیدن پسر مورد علاقه‌اش به محلی در غرب تهران رفته بود اما ناگهان صدای فریاد او به هوا بلند شد. رهگذران با شنیدن صدای دختر جوان، متوجه پسری شدند که سوار یک خودروی پژو 206شد و به سرعت محل را ترک کرد. آنها به کمک دختر جوان شتافتند و او را که از ناحیه صورت دچار سوختگی شده بود به بیمارستان انتقال دادند.

در همان معاینات اولیه مشخص شد که دختر جوان از ناحیه 2چشم و صورت دچار سوختگی شدید با اسید شده و چشمانش در خطر کوری است. در همین حال به دستور بازپرس شهریاری، کشیک ویژه قتل تهران، تحقیقات برای دستگیری عامل اسیدپاشی شروع شد. تحقیق از دختر جوان نشان می‌داد که متهم فراری پسری 25ساله است که قصد ازدواج با قربانی را داشته اما وقتی با جواب منفی این دختر روبه‌رو شده، به بهانه ملاقات وی را به محل قرار کشانده و به‌صورتش اسید پاشیده است. کارآگاهان در نخستین مرحله راهی بیمارستان شدند و به تحقیق از دختر جوان پرداختند.

وی در توضیح ماجرا گفت: چندی قبل با جوانی به نام حسین آشنا شدم. مدتی که از آشنایی ما گذشت او پیشنهاد ازدواج داد و به خواستگاری من آمد اما خانواده‌ام که درباره وضعیت خانوادگی وی تحقیق کرده و متوجه شدند وی یک فرد شرور و سابقه دار است، با این وصلت مخالفت کردند.

وی در ادامه گفت: من نیز با اطلاع از این موضوع از ازدواج با او منصرف شدم و با وی تماس گرفته و خواستم برای همیشه مرا فراموش کند اما او حاضر به جدایی نبود و تهدید می‌کرد اگر با او ازدواج نکنم به خانواده‌ام آسیب می‌رساند.دختر جوان گفت: عصر روز حادثه حسین با من تماس گرفت و خواست در بلوار تهرانسر او را ببینم تا آخرین حرف‌هایش را به من بگوید و تهدید کرد در غیر این صورت به من و خانواده‌ام آسیب می‌رساند.

از ترس جان اعضای خانواده‌ام به دیدار مرد جوان رفتم؛ به خیال اینکه روز اول عید است و می‌خواهد بعد از صحبت‌های آخرش عید را به من تبریک بگوید. وی افزود: وقتی به محل قرار رسیدم حسین از یک خودروی 206 پیاده شد و به سمت من آمد، درحالی‌که راننده ماشین که به ادعای حسین دوستش بود همچنان کنار خیابان منتظرش ایستاده بود. حسین به من گفت از دوستش خواسته منتظرش بایستد تا آخرین حرف‌هایش را به من بگوید. او یک بطری در دستش بود که با دیدن آن، ترسیدم و از او فاصله گرفتم.

در همین موقع او با ادعای اینکه درون بطری مشروبات الکلی است، در آن را باز کرد و ناگهان به‌صورتم پاشید. در همان لحظه دچار سوزش شدیدی شدم و همزمان که با داد و فریاد از مردم کمک می‌خواستم حسین به سرعت سوار 206شد و همراه دوستش فرار کرد.به‌دنبال این حادثه، تیم تحقیق در ردیابی‌های خود موفق به دستگیری راننده 206شدند که روز حادثه همراه جوان اسیدپاش بود. وی دربازجویی‌ها خود را بی‌گناه دانست و گفت: روز حادثه دوستم حسین از من خواست که او را به محل قرار برسانم و من اصلا از نقشه او برای اسیدپاشی اطلاعی نداشتم.

کارآگاهان در ادامه تجسس‌های خود موفق به شناسایی و دستگیری جوان اسیدپاش شدند که وی در بازجویی‌ها گفت: به شاکی علاقه زیادی داشتم و عاشقش بودم، وقتی او به من جواب منفی داد آنقدر به‌هم‌ریختم که دست به اسیدپاشی زدم.به گزارش همشهری، دختر جوان از ناحیه چشم راست نابینا شده و چشم چپش نیز کم‌بیناست، همچنین قسمتی از صورتش سوخته و با مراجعه به دادسرای جنایی تهران درخواست قصاص متهم را کرده است.براین اساس، قاضی شهریاری بازپرس دادسرای جنایی تهران بعد از انجام تحقیقات از خواستگار اسیدپاش، برای او قرار مجرمیت صادر کرد تا به‌زودی با صدور کیفرخواست، محاکمه وی برگزار شود.

کد خبر 229705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز