همشهری آنلاین: فرزند مهدی اخوان ثالث گفت: پس از مدت‌ها بالاخره آماده سازی کتاب‌های منتشر نشده پدرم تمام شد و تا پایان سال شاهد انتشار آنها خواهیم بود.

akhavan

زرتشت اخوان ثالث در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ در پاسخ به پرسشی درباره ویژگی‌های پدرش؛ خود را کوچک‌تر از آن دانست که درباره ویژگی‌های شخصیتی مهدی اخوان ثالث بگوید و ادامه داد: اخوان یکی از بزرگترین شعرای معاصر است و بسیاری از ادیبان و صاحبنظران او را جزو پنج شاعر بزرگ شعر معاصر فارسی می‌دانند.

وی افزود: کتاب ترا ای کهن بوم و بر دوست دارم مجموعه سروده‌های آخرین سال‌های عمر اخوان است.

فرزند مهدی اخوان ثالث اضافه کرد: هر سال اخوان دوستان شهریور بر مزار وی در توس حاضر می‌شوند و با خواندن شعر و گفتگو درباره مرحوم مهدی اخوان ثالث یاد او را زنده نگاه می‌دارند.

زرتشت اخوان ثالث ادامه داد: در سایر مراسم یادبود مانند این مراسم که به همت شهرداری منطقه یک تهران برگزار شد دوستداران اخوان شعرهایی که برای او سروده‌اند می‌خوانند.

وی درباره عنوان مراسم که «مهدی اخوان ثالث، ‌مرد مردستان شعر حماسه معاصر» بود گفت: این عنوان اولین بار از سوی اخوان ثالث برای نیما با عنوان «نیما مردی بود مردستان» لقب گرفت که حالا دوستان شهرداری با سلیقه خود این عنوان را برای مراسم انتخاب کرده‌اند که خوب است.

کد خبر 229428
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز