یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس تغذیه گفت: روغن حیوانی به دلیل این که مقدار کمتری اسید چرب ترانس دارد از خاصیت ضد سرطانی بیشتری برخوردار است.

روغن حیوانی دارای خاصیت سرطان‌زایی کمتری است

گلزار مولایی افزود: روغن‌ها به دو نوع اشباع و غیراشباع تقسیم می‌شوند و بر این اساس روغن حیوانی که جزء روغن‌های غیراشباع است بدلیل دارا بودن مقدار کم اسیدهای چرب ترانس مفیدتر بوده و دارای خاصیت سرطان‌زایی کمتری است اما نباید تعادل در مصرف این ماده‌ غذایی را فراموش کرد.

این کارشناس تغذیه بیمارستان آیت اله طالقانی ایلام با بیان اینکه قبل از مصرف هر ماده‌ غذایی باید به تاریخ انقضاء و تولید، پروانه ساخت و بهره برداری آن توجه کرد، گفت: بو، رنگ و مزه غذا مولفه‌های مهمی در تشخیص سلامت یک ماده‌ غذایی است.

مولایی ادامه داد: سبزیجات در حین خرد کردن مقداری از املاح و ویتامین خود را از دست می‌دهند که با این اوصاف باید در زمان پخت و مرحله نگهداری آنها در فریزر برای جلوگیری از دست رفتن مواد غذایی به جای سرخ کردن از شیوه بخارپز استفاده کرد و نباید سبزیجات را بیشتر از 6 ماه در فریزر نگهداری کرد.

وی از سبزیجاتی که دارای آنتی آکسیدان قوی است به بادام، پسته، تخمه و به طور کل انواع سبزیجات تیره‌تر بخصوص اسفناج اشاره و توصیه کرد: از میوه‌ها و سبزیجات غنی حاوی ویتامین C از قبیل جعفری، لیموترش بیشتر استفاده شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 229329
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز