همشهری آنلاین: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اعلام کرد: از صبح روز شنبه، پنجم خرداد، با آغاز اجرای طرح ملی جمع‌آوری معتادان پرخطر و تزریقی، با تمرکز اجرای طرح در منطقه راه‌آهن تهران، تا کنون 300 نفر جمع‌آوری شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین‌آبادی با اشاره به این که از 4 روز گذشته، کار شناسایی و اطلاعاتی در محلات مختلف پایتخت آغاز شده است، گفت: پلیس با ورود به محلاتی که معتادان در آن استعمال مواد دارند و یا کارتن‌خواب هستند، اقدام به جمع‌آوری آنها کرده است.

وی افزود: اولین محلی که پلیس به صورت جدی در آن وارد شده است، منطقه راه‌آهن تهران است و معتادان جمع‌آ‌وری شده از سوی پلیس به مرکز قرنطینه واقع در پادگان ولیعصر (ع) منتقل می‌شوند و در آنجا با انجام سه آزمایش بررسی ابتلاء به مصرف مواد، هپاتیت و ایدز، کار غربالگری معتادان جهت انتقال به مراکز درمانی و اردوگاه شفق صورت می‌گیرد.

سردار حسین‌آبادی با اعلام این که بر اساس گزارشهای اعلامی از سطح شهر، فرار معتادان از انظار عمومی بسیار بوده است، اظهار کرد: پلیس فشار را افزایش می‌دهد تا معتادان به سمت مراکز درمانی هدایت شوند، اما معتادان لامکان، کارتن‌خواب و بدون سرپناه به اردوگاه انتقال داده می‌شوند.

وی با اعلام خبر آماده شدن کمپ‌ها برای پذیرش یکهزار تن گفت: به این ترتیب آمادگی پلیس برای انتقال معتادان بیشتر شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تأکید بر این که فشار نیروی انتظامی در حوزه کشفیات مواد به شدت افزایش یافته است، گفت: طی دو ماهه ابتدای سال جاری تا کنون پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق به کشف 74 تن و 830 کیلو انواع مواد مخدر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، 53 درصد افزایش کشف را نشان می‌دهد.

وی گفت: طی این مدت دو تن و 140 کیلو هروئین، یک تن و 390 مرفین، 52 تن و 148 کیلو تریاک، 19 تن و 36 کیلو حشیش و 140 کیلو سایر مواد مخدر کشف شده است.

سردار حسین‌آبادی با اعلام این که قرار نیست پلیس سواراخ به سوراخ را جست‌و‌جو کند، تصریح کرد: پاکسازی ویترین شهر از جمله پارک‌ها و پاتوق‌ها از اهداف پلیس است و در این میان ماموران در سیستم پلیس درمان‌مدار تنها به عنوان دستگیری معتادانی است که به دنبال درمان نیستند و از آن سرباز می‌زنند.

وی افزود: قرنطینه پادگان ولیعصر (عج) تا ظرفیت 400 تن را دارد و این در حالیست که در میان 300 دستگیر شده امروز، امکان حضور افرادی که اعتیاد ندارند، وجود دارد که در قرنطینه این افراد در صورت عدم ارتکاب جرم شناسایی و آزاد می‌شوند.

سردار حسین‌آبادی گفت: اجرای طرح به سمت مداوا یا دستگیری است و این خواست عموم مردم است که معتاد درمان شود و در این راستا این طرح را نه تنها تا پایان سال ادامه می‌دهیم، بلکه به دنبال افزایش اعتبارات برای اجرای طرح در سال آینده نیز هستیم.

وی با اعلام این که معتادان زن بالای 50 سال و زیر 18 سال در جریان اجرای این طرح دستگیر نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ و استان تهران در طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر به همراه تعدادی از ماموران عملیات ویژه و 9 سرکلانتری پایتخت تمام توان خود را بکار می‌گیرند.

کد خبر 22930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز