شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: رکود حاکم بر خرید و فروش بازار مسکن که از ۳‌ماه پیش آغاز شده، دامن بازار اجاره‌بها را هم گرفته است.

مسکن اجاره

به گزارش همشهری هرچند در 5‌ماه نخست امسال تعداد مستأجران نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، اما آمار سامانه ثبت معاملات مسکن نشان می‌دهد که در مرداد ماه، تعداد قراردادهای اجاره نسبت به تیرماه 17هزار مورد کاهش داشته است. به‌نظر می‌رسد رکود توأم با کاهش نسبی قیمت مسکن در تابستان امسال باعث شده که موجران و مستأجران برای تمدید قراردادهای اجاره مصمم‌شوند.

در شرایط گرانی مسکن، صاحبان خانه ترجیج می‌دهند که قراردادهای جدید بسته شود که امسال این تمایل کمتر شده است. پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه هفته‌های پایانی فصل اجاره در حال سپری شدن است در فصل آینده رکود توأم با کاهش علاوه بر خرید و فروش، بازار اجاره را هم در بر می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، با توجه به میزان انعقاد قراردادهای اجاره مسکن طی 5‌ماه گذشته امسال، مردادماه با کاهش 17هزار و 57موردی قراردادهای اجاره‌ نسبت به تیرماه همراه بوده و براساس آمار ثبت معاملات مسکن در کشور در ‌ماه میانی تابستان نزدیک به 60هزار قرارداد اجاره منعقد شده است.بیشترین میزان ثبت قراردادهای اجاره در کشور به‌ترتیب متعلق به تیر، خرداد، مرداد، اردیبهشت و فروردین ماه است. مجموع معاملات اجاره‌نامه در 5‌ماه امسال در کل کشور نزدیک 280هزار قرارداد است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 53هزار مورد افزایش یافته است.

کد خبر 229269
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز