همشهری آنلاین: رئیس مجلس گفت: با توجه به شرایط بیکاری و تورم اقتضا می‌کندحرکت تولید داخلی رونق بگیرد که این باید سرلوحه کار دولت یازدهم باشد و موتور تولید و رونق کشور را راه بیاندازد.

علی لاریجانی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز به کار دستگاه عظیم حفاری پروژه مترو شهرداری قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و عرض تبریک به مناسبت هفته دولت، گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو اسوه مدیریت کشور پس از انقلاب اسلامی بودند و این دو بزرگوار از نظر تربیت اسلامی و اخلاق اسلامی در آن شرایط پرتلاطمی که بنی صدر مشکلات سیاسی در کشور ایجاد کرده بود رفتاری متین داشتند و حرکت جهادی را در مدیریت باید به این دو عزیز نسبت داد.

وی ادامه داد: امروز مفتخریم که دولت جمهوری اسلامی ایران نام خود را مزین به نام این دو شهید کرده است و اگر برداشت ما این است که این دو بزرگوار الگوی مدیریت در کشور هستند باید راه آنها را بشناسیم و در شرایطی که فشارها به کشورزیاد است راه آنها را الگوقرار دهیم.

رئیس مجلس همچنین با اشاره به راه اندازی مترو استان قم، تصریح کرد: راه اندازی مترو استان قم به همت مسئولان و قرارگاه سازندگی سپاه که در حال اجرایی شدن است باید برای ادامه راه الگوی مدیریتی شهید رجایی و باهنر را دنبال کند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته با اعضای جدید هیأت دولت فرمودند برای ادامه کارها باید روحیه‌ای جهادی داشته باشند.

لاریجانی با بیان اینکه شهر قم با توجه به جمعیتی که دارد و در حال گسترش است باید پروژه های تمامی خطوط آن راه اندازی شود تا بار و گره ترافیکی این استان حل‌شود، اظهارداشت: کارهای بزرگی در استان قم انجام گرفته که دارای ارزش بالایی است و برخی از کارها نیمه کاره باقی مانده که باید به مسئولان استان کمک کرد تا این پروژه ها به پایان برسد.

وی ادامه داد: سطح توقعات از شهر قم به‌عنوان یک شهر بین المللی و مرکز تفکر شیعه بالاست که اقتضا می‌کند از لحاظ عمرانی نگاه ویژه ای به این شهر وجود داشته باشد.

رئیس مجلس تصریح کرد: امروز در سطح ملی نیز نیاز به یک حرکت گسترده برای آبادانی کشور وجود دارد که با توجه به شرایط بیکاری و تورم اقتضا می‌کندحرکت تولید داخلی رونق بگیرد که این باید سرلوحه کار دولت یازدهم باشد و موتور تولید و رونق کشور را راه بیاندازد اگر چه راه این کار تزریق تسهیلات است و حاصلی جز تورم ندارد اما راه اصلی راه انداختن چرخ تولید داخلی است.

کد خبر 229012
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز