جمعه ۴ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره کن با نمایش آخرین فیلم‌هایش در روز جمعه 25 مه (4 اردیبهشت) آماده می‌شود تا یکشنبه شب از میان 22 فیلم شرکت کننده در بخش مسابقه برنده نخل طلا را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه انتظار می‌رود در شب اهدای جوایز در این بزرگترین رویداد سینمایی جهان گروه کثیری از مشاهیر سینمایی حاضر باشند.

در حالیکه تنها نمایش یکی دو فیلم دیگر در بخش مسابقه باقی مانده است، از هم اکنون منتقدان نظراتشان را در مورد فیلم‌های برتر اعلام کرده‌اند.

اغلب منتقدان توافق دارند که حضور تعداد زیادی از کارگردانان کهنه‌کاری که چندین نفر آنها قبلا نخل طلا را برده‌اند، در مسابقه امسال سطح مجموعه فیلم‌های برگزیده را بالا برده است.

نظرسنجی‌ها از کارشناسان سینمایی حاضر در جشنواره نشان می‌دهد که بیشترین آرای مثبت به فیلم "برای پیرمردان کشوری وجود ندارد"-  یک فیلم گاوچرانی با یک قصه وجود‌گرای مدرن به شیوه نوآر ساخته برادران کوئن- داده شده است.

فیلم رومانیایی "چهار ماه، سه هفته و دو روز" هم آرای تقریبا به همین اندازه بالا گرفته است.

"زودیاک" ساخته دیوید فینچر- کارگردان فیلم هفت- یک فیلم هالیوودی درباره یک قاتل زنجیره‌ای که در دهه 1970 و 1980 کالیفرنیا را به وحشت انداخت نیز به خاطر شخصیت‌پردازی محکمش مورد توجه قرار گرفته است.

"شب‌های زغال‌اخته‌ای من" فیلم ساخته ونگ کار- کوایی، کارگردان هنگ‌کنگی با بازی جود لاو و نورا جونز هم در روز افتتاحیه جشنواره مورد استقبال گرمی قرار گرفت.

فیلم کوئنتین تارانتینو "مدرک مرگ"، که به فیلم‌های جنون ماشین‌رانی دهه 1970 می‌پردازد، هم طرفداران مشتاق و هم مخالفان سرسختی پیدا کرد.

آخرین فیلم بخش مسابقه که شنبه به نمایش در‌ می‌آید "این را به من قول بده" از امیر کستاریکا کارگردان بوسنیایی و برنده دوبار نخل طلا است.

اما هیات داوران کن که استفن فریرز - کارگردان فیلم "ملکه"- رئیس آن است، هنگامی که نوبت به دادن نخل طلا می‌رسد پیش‌بینی‌ناپذیر است. بنابراین باید تا یکشنبه شب منتظر ماند تا دید که نخل طلای شصتم به چه کسی می‌رسد.

کد خبر 22900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز