همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از کاهش قیمت حج تمتع امسال خبر داد و گفت: بر اساس توافقات انجام شده با بانک ها طی روزهای آینده مابه التفاوت هزینه تمتع به حساب زائران بازگردانده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: قیمت حج امسال با توجه به شرایط پیش آمده و افزایش نرخ ارز، از رشد زیادی نسبت به سال گذشته برخوردار بود، بر همین اساس سعی کردیم بازنگری اساسی در هزینه های حج تمتع انجام دهیم و در همین راستا کمیته ای تشکیل داده و با بانک ها نیز صحبت کردیم و به توافقاتی رسیدیم که طی روزهای آینده مبلغ قابل توجهی را به زائران بازمی گردانیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر تاکید کرد: سود سپرده ای که در حال حاضر بانک‌ها به افراد ثبت نام کننده پرداخت می کنند با توجه به نرخ تورم بسیار پایین است و همین مسئله باعث می شود در هنگام اعزام زائران با مشکلات فراوانی روبرو شوند به همین دلیل باید راهکار اساسی برای حل این موضوع بیابیم و یکی از آنها این است که سرمایه هایی که در بانک ها از طریق ثبت نام زائران جمع شده از بانک ها بیرون بیاوریم و در جایی سرمایه گذاری کنیم که حداقل 30 تا 40 درصد سود به آنها بازگردانیم تا دیگر فردی که بعد از چندین سال نوبت اعزامش فرا می رسد مجبور نباشد به دلیل پرداخت هزینه‌های بالا انصراف دهد.

سرپرست حجاج ایرانی در مورد اعزام زائران حج تمتع امسال گفت: به دلیل کاهش بیست درصدی سهمیه اعزام ها در سال جاری نزدیک به 64 هزار نفر به حج تمتع مشرف می شوند که این امر به ضرر زائران است به طوریکه افرادی که قبلا برای اعزام باید 17 سال پشت نوبت می ماندند، با کاهش سهمیه اعزام که شاید دو سال دیگر نیز به طول انجامد، باید 22 سال را در نوبت منتظر بمانند که این بسیار تاسف بار است.

حجت الاسلام قاضی عسگر تصریح کرد: بعثه مقام معظم رهبری هیچ نقشی در ثبت نام از زائران نداشت و ما معتقد بودیم که ثبت نام ها برای اینکه زائران سالهای زیادی را پشت نوبت اعزام نمانند باید هر سه سال یکبار انجام شود، اما با توجه به شرایط و اتفاقاتی که رخ داد از زائران به صورت یکجا ثبت نام به عمل آمد که برای آن متاسفیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری وی در مورد تاسیس بانک حج نیز گفت: بانک حج مشکل ما را حل نمی کند و باید پول زائران را در جایی مناسب سرمایه گذاری کرد و ما تنها بر آن نظارت داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین در مورد وارد شدن فیش حج به بورس نیز گفت: مخالف این موضوع هستیم و معتقدیم پول سپرده مردم باید در تولید بکار بیافتد.

کد خبر 228998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز