همشهری آنلاین: عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران در واکنش به اظهارات زریبافان رئیس بنیاد شهید مبنی بر اینکه اعضای تیم تحقیق و تفحص از این بنیاد دارای پرونده های قضایی هستند، گفت: تاکنون ۸۰ مورد تخلف از بنیاد شهید به ثبت رسیده و ما در مقابل این تهدیدات عقب‌نشینی نمی کنیم.

در ادامه جلسه علنی روز سه‌شنبه غلامعلی جعفرزاده ‌ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اخطار قانون اساسی نسبت به اظهارات زریبافان رئیس بنیاد شهید در شبکه خبر اعتراض کرد.

وی اظهار داشت: تنها تفحصی در خصوص بنیاد شهید به تصویب رسید و ما در روند بررسی این تحقیق و تفحص به نکات تلخ و باورنکردنی رسیدیم.

جعفرزاده ادامه داد: روز گذشته در مصاحبه ای با خانه ملت بدون ذکر نام افراد عنوان کردم که در روند تحقیق و تفحص سرنخ هایی از اختلاف و سوءاستفاده های مالی پیدا شده که به قوه قضائیه ارائه خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: امروز زریبافان رئیس بنیاد شهید در شبکه خبر حاضر شده و مطالبی را به زبان آورده و تهمت ها و افتراهایی را به بنده به عنوان نماینده مجلس نسبت داده است.

عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با تاکید بر اینکه از راه های حقوقی این تهمت ها را پیگیری خواهم کرد، گفت: ایشان تهمت هایی را به بنده نسبت داده اند که اگر واقعا چنین چیزهایی وجود داشته باشد، بخاطر عدم اعلام آن به مردم ظلم کرده اند.

وی افزود: ایشان گفته اند کسانی که در تیم تحقیق و تفحص از بنیاد شهید عضو هستند، پرونده‌هایی دارند.

جعفرزاده تاکید کرد: وظیفه ما بر اساس قانون دفاع از حقوق مردم است، ما از تهدیدها نمی ترسیم و تخلفات بنیاد شهید را تا آخرین لحظه پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس اعلام کرد: حاضرم هر پرونده ای که از بنده وجود دارد با تشکیل جلسه علنی و حضور آقایان در صحن علنی بررسی شود.

عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با تاکید بر اینکه تاکنون 80 مورد تخلف از بنیاد شهید ثبت شده است، گفت: کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با این تهدیدها عقب نشینی نمی کند.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی اداره جلسه را برعهده داشت، تذکر جعفرزاده را وارد دانست و افزود: نمایندگان سوگند خورده اند که به وظایف قانونی خود عمل کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس بر اساس روال نظارتی اختیارات و وظایفی دارند و باید پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه روال نظارتی باید به صورت طبیعی و قانونی طی شود، گفت: اگر از تریبون مجلس حرف و سوءظنی نسبت به کسی مطرح شود، آن فرد می تواند اعتراض خود را بنویسد و هیات رئیسه نیز اعتراض را منعکس می کند، کمااینکه در جریان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی چندین اعتراض در صحن علنی قرائت شد.

باهنر تصریح کرد: این توقع از مسئولان اجرایی وجود دارد که از این طریق موضوعات را بررسی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: نمایندگان تا نیل به نتیجه نهایی، تحقیق و تفحص ها را پیگیری می کنند و این نوع رفتارها در توهین به وکلای ملت اشتباه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، صبح امروز حدود 150 نفر از ایثارگران در اعتراض به تبصره ای از قانون نظام جامع ایثارگران مبنی بر پرداخت معوقات آنها به شکل سهام مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

ایثارگران به عدم پرداخت معوقاتشان اعتراض دارند.

 

کد خبر 228789
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز