جمعه ۴ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری عصر روز پنجشنبه سوم خرداد هنگام ورود به استان اصفهان در فرودگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران، اصفهان را قلب تپنده ایران اسلامی‌و کانون جوشش تمدن ایرانی توصیف کرد.

محمود احمدی‌نژاد که در بیست‌ونهمین سفر استانی خود به استان اصفهان سفر کرده، پس از ورود به شهر اصفهان و در ابتدای سخنان خود در جمع مردم اصفهان با تمجید از فرهنگ و تمدن این استان، اظهار داشت: اصفهان دیار مردان، شجاعان و قهرمانان است. اصفهان سنگر تسخیرناپذیر ایمان، جهاد و شجاعت است. اصفهان زادگاه و محل پرورش علم و فرهنگ و فکر و معرفت است. اصفهان پایگاه تمدن و هنر است. اصفهان یک نماد متعالی از ایمان آمیخته با علم، علم آمیخته با عشق، عشق آمیخته به هنر، هنر آمیخته با مجاهدت و مجاهدت همراه با حکمت و عقل و دیانت است. اصفهان به خاطر شکوه و تمدنش گنجینه‌ای بزرگ برای تمام بشریت است.

وی خطاب به ملت ایران گفت: به فضل الهی مسیر بهره‌مندی کامل از تمام ظرفیت‌های هسته‌ای رو به پایان است و ما نزدیک قله هستیم و مقاومت دشمنان در برابر پیشرفت ملت ایران و دستیابی به این قله در حال ضعیف شدن است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور با اشاره به اهمیت ساختن ایران اسلامی‌گفت: سهم اصفهان از تسهیلات اشتغال‌زا در سال جاری دو هزار و 500 میلیارد تومان است. در بخش اقتصادی بیش از 30 تصمیم مهم اتخاذ خواهد شد که یکی از آن‌ها ایجاد و توسعه بیش از 40 شهرک و ناحیه‌ صنعتی است. در امور زیربنایی و تأسیسات نیز 45 مورد تصمیم‌گیری شده و حدود 5 طرح نیز در مورد راه‌ها و اتوبان‌ها اتخاذ شده است. 7 مورد نیز در مورد راه آهن و قطار شهری و هم‌چنین برای توسعه مسکن و بافت‌های فرسوده نیز تصمیماتی اتخاذ شده است. 

محمود احمدی‌نژاد همچنین عصر روز پنجشنبه در ادامه‌ سفر به استان اصفهان در جمع مردم فلاورجان با بیان این‌که ملت ایران با اتکاء به خداوند همیشه در برابر زورگویی‌ها ایستاده است، خطاب به قدرت‌های زورگو اظهار داشت: شما باید بدانید که ملت ایران متحد و یکدل در وسط صحنه ایستاده است و سرسوزنی از حقوق خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

احمدی‌نژاد هم‌چنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: سهم جوانان فلاورجانی از تسهیلات ارزان قیمت جهت ایجاد اشتغال بیش از 100 میلیارد تومان است.

وی همچنین از اختصاص بودجه‌ لازم برای تکمیل هرچه سریع‌تر بیمارستان کلیشاد این شهرستان خبر داد و گفت: ان‌شاءالله دو مجموعه‌ ورزشی جداگانه برای دختران و پسران این شهرستان ساخته خواهد شد.

محمود احمدی‌نژاد صبح روز جمعه در جمع مردم شهرستان‌های خوانسار،  گلپایگان، داران حاضر و در جمع آنان سخنرانی کرد.

کد خبر 22877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز