همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم، با اشاره به ممنوعیت‌های دانشگاه احمدی نژاد، گفت: این دانشگاه امسال پذیرش دانشجو ندارد.

غلامعلی نادری در گفتگو با مهر، با یادآوری اینکه در برخی استثنائات، شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز موسسات غیردولتی را صادر می کند، به تشریح جزئیات اقدامات هیأت موسس دانشگاه برای دریافت مجوز قطعی از وزارت علوم پرداخت و اظهار داشت: هیأت موسس باید فرم‌های الف و ب را که در این زمینه نیاز است، تکمیل و امضا کنند، سپس نماینده هیأت موسس مشخص می شود.

وی ادامه داد: پس از مصوب شدن آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گزینش هیأت موسس در وزارت علوم صورت می گیرد اما به دلیل تصویب مجوز این دانشگاه در شورا، نیازی به گزینش افراد نیست.

مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه هیأت موسس دانشگاه باید زمینی را به عنوان مکان آموزشی به وزارت علوم، معرفی کنند، ادامه داد: بهداشت، کیفیت، تعداد کلاسها و سایر موارد باید از سوی وزارت علوم مورد تایید قرار گیرد. در صورت تایید این موارد، در کمیته تخصصی غیردولتی غیرانتفاعی شورای گسترش آموزش عالی موضوع مطرح می‌شود و اگر این فضا مورد تایید قرار گرفت، مجوز قطعی صادر می‌شود.

نادری در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه احمدی نژاد مجوز اصولی دارد یا خیر، اضافه کرد: دانشگاه احمدی نژاد، مجوزی برای موافقت با تاسیس دانشگاه در تهران از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کرده و این مجوز از منظر وزارت علوم، همان مجوز اصولی به شمار می آید، از سوی دیگر این مجوز هیچ تعهدی برای دانشگاه ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه احمدی نژاد برای سال تحصیلی جدید نمی تواند دانشجویی پذیرش کند، اظهار داشت: در صورتی که این دانشگاه مجوز قطعی داشت و رشته‌ها در دفترچه کنکور سال 92 وارد شده بود، امکان پذیرش وجود داشت اما مهلت اعلام رشته ها به سازمان سنجش گذشته است و پذیرش به سال بعد یا در مرحله تکمیل ظرفیت موکول می‌شود.

این مقام مسئول وزارت علوم، اظهار داشت: بازدیدها برای تایید مکان دانشگاه و تکمیل اساسنامه در اختیار دفتر آموزش‌های غیردولتی وزارت علوم و صدور مجوز قطعی هم در اختیار دفتر گسترش قرار دارد.

نادری در پاسخ به این پرسش که آیا دانشگاه احمدی نژاد با 4 عضو هیأت موسس می تواند به فعالیت خود بپردازد یا خیر، تاکید کرد: تعداد اعضای هیأت موسس باید تکمیل شود و با 4 عضو هیأت موسس نمی‌تواند فعالیتی داشته باشد. از نظر قانونی اعضای هیأت موسس باید 7 تا 9 نفر باشند.

کد خبر 228749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز