سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کودکی که پوست بدنش خود به خود آتش می‌گیرد، جامعه پزشکان را شگفت زده و مبهوت فرو برده است.

خودسوزی

راهول کودک سه ماهه‌ای که روز پنج‌شنبه به دلیل خودسوختگی شدید در بیمارستان دولتی (KMC) هند بستری شد. گفته می‌شود او در این مدت کوتاه عمرش برای چهارمین بار دچار این خودسوختگی شده است.

تیم پزشکی این بیمارستان دولتی بعد از معاینه و مراقبت‌های ویژه اظهار داشتند: بدن راهول بدون هیچ‌گونه منبع احتراق خارجی، دچار سوختگی می‌شود که این بسیار عجیب است. آنها احتمال می‌دهند؛ گازهایی از پوست این نوزاد دفع می‌شود که احتمالا باعث سوختگی در ناحیه سر و قفسه سینه او می‌شود و ممکن است، بیماری او ژنتیکی باشد.

آنها پوست سوخته و پوست معمولی راهول را برای آزمایش به پایتخت ارسال کردند و برای شناسایی نوع گازهای دفع ‌شده از پوست این نوزاد آزمایش‌هایی را انجام داده‌اند.

مادر راهول در این باره می‌گوید: پسرم تنها 9 روز داشت که برای اولین بار دچار این سوختگی شد. ابتدا خانواده‌ و اطرافیانم تصور می‌کردند که من باعث این سوختگی هستم و هر چه می‌گفتم هیچ‌کس حرف‌های مرا باور نمی‌کرد.

از طرفی متخصصان سوختگی نیز معتقد بودند که تئوری بیماری سوختگی خودبخودی غیرواقعی به نظر می‌آید و سوختن این نوزاد به این صورت غیرممکن است. به همین خاطر پدر مادر راهول و همچنین پدر و مادر بزرگ او را به دست مشاوره روانی سپردند. ارزیابی بالینی اعضای این خانواده، هیچ بیماری روانی قابل توجهی را نشان نداده است.

خودسوزی یک کودک

متخصصان سوختگی و بالینی این بیمارستان 31 آزمایش روی این کودک انجام دادند که نتیجه 15 مورد آنها منفی بود. ممکن است نتایج سایر این آزمایش‌ها که به آزمایشگاه‌های سایر ایالات هند ارسال شده است، پاسخی به سوال پزشکان برای علت این بیماری باشد.

پلیس و سازمان رفاه کودک نیز وارد ماجرا شده و لحظه به لحظه ماجرای راهول را دنبال کردند. آنها پیشنهاد دادند تا روشن شدن این مسئله راهول سه ماهه را برای مدتی در یکی از پناهگاه‌های کودکان نگهداری کنند تا هم به طور کامل بهبود یابد و هم اطمینان حاصل کنند که اینکار بصورت عمدی نبوده است.

 

خودسوزی یک کودک

راهول در آغوش مادر و پدرش


اما مادر راهول این پیشنهاد را رد کرده و حاضر به جدا شدن از فرزندش نیست. او اصرار دارد کودک خود را به روستایشان بازگرداند جایی که خدایان والامقام هندو به او کمک کرده و اجازه نخواهند داد که چنین چیزی دوباره برای فرزندش رخ دهد.

بیمارستان مجبور شد کودک را قبل از اتمام تحقیقات و نتایج روشن به دست پلیس و سازمان رفاه کودک تحویل دهد. سازمان هم با تمام تلاش‌ها نتوانست پدر و مادر راهول را برای نگهداری او در یکی از پنگاه‌های کودک راضی کند. در نتیجه  راهول سه ماهه به همراه پدر و مادرش به روستای خود برگشت.

و راز خودسوزی این کودک سه‌ماهه نیز به دیگر اسرار این سرزمین اعجایب یعنی هندوستان پیوست.

منبع:deccanchronicle

کد خبر 228459
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز