گروه ادب و هنر: با گذشت ۲۴روز از آغاز نمایش عمومی فیلم‌های اکران عیدفطر، همچنان صدر جدول گیشه در اختیار فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» است.

سینما - فیلم پل چوبی

این فیلم با احتساب فروش روز جمعه‌اش به رقم یک میلیارد و 100 میلیون تومان دست یافت تا رسما به عضویت باشگاه میلیاردی‌‌های سینمای ایران درآید. این فیلم در شهرستان‌ها نیز تاکنون 350 میلیون تومان فروخته است و با توجه به استقبالی که از آخرین ساخته پوران درخشنده به عمل آمده این اثر سینمایی را می‌توان جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران‌شده در سال92 دانست.فیلم‌ کمدی «جابه‌جا» نیز که از آن به عنوان پدیده اکران عیدفطر یاد شده همچنان به یمن محبوبیت اکبر عبدی کارکرد قابل قبولی در گیشه دارد.

این فیلم که در روزهای اخیر فروش‌اش قدری افت کرده در تهران 475میلیون تومان و در شهرستان‌ها 300میلیون تومان فروخته است. جابه‌جا در مجموع 775 میلیون تومان در گیشه کارکرد داشته است. جایگاه سوم جدول گیشه نیز در اختیار فیلم «دهلیز» است. این ساخته بهروز شعیبی پس از 24 روز اکران در تهران به رقم 435 میلیون تومان فروش دست یافت. دهلیز در شهرستان‌ها نیز تاکنون 165 میلیون تومان فروخته است. به این ترتیب فیلم شعیبی تاکنون و در مجموع تهران و شهرستان‌ به رقم 600میلیون تومان فروش رسیده است. «هیچ‌کجا، هیچ کس» ساخته ابراهیم شیبانی نیز که با یک هفته تأخیر به اکران عیدفطر پیوست کارکرد متوسطی در گیشه داشته است. فیلمی که سازنده‌اش نسبت به شرایط اکران انتقادهایی را عنوان کرده و نسبت به کم‌لطفی شورای صنفی و فارابی گلایه‌هایی را مطرح کرده تاکنون در تهران 245میلیون تومان فروخته و در شهرستان‌ها نیز به رقم 100میلیون تومان رسیده است. «فرزند چهارم» نیز که آخرین روزهای اکرانش را پشت سر می‌گذارد همچنان کم‌فروش‌ترین فیلم روی پرده است. این ساخته وحید موسائیان در تهران 64 و در شهرستان‌ها 20میلیون تومان فروخته و با این کارکرد ضعیف گیشه از چهارشنبه سینمای سرگروهش را از دست خواهد داد. کنار این فیلم‌ها، فیلم «گذشته» اصغر فرهادی همچنان در چند سالن روی پرده است. گذشته تاکنون در تهران یک میلیارد و 288 میلیون تومان فروخته و در شهرستان‌ها نیز به گیشه‌ای 450میلیون تومانی دست یافته است. از روز چهارشنبه نسخه دوبله فیلم گذشته اکران عمومی خواهد شد و انتظار می‌رود فروش این فیلم با نمایش نسخه دوبله شده بالاتر برود.

پل چوبی کرم‌پور از 6شهریور اکران می‌شود

سرانجام پس از 2 سال، اکران فیلم «پل چوبی» از 6شهریورماه آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی پل چوبی به کارگردانی مهدی کرم‌پور در جشنواره سی‌ام فیلم فجر به نمایش درآمد اما جزو فیلم‌های تحریمی حوزه هنری بود و در مقاطعی برای نمایش آن مشکلاتی پیش آمد و اکران آن بارها به تعویق افتاد.

طبق اعلام قبلی قرار بود اکران این فیلم از روز چهارشنبه، 30مرداد در سینما قدس آغاز شود اما فعلا به جای آن فیلم گذشته به‌مدت یک هفته نمایش داده می‌شود. در این‌باره علی سرتیپی مدیرعامل مؤسسه فیلمیران بیان کرد: مشکلی برای اکران عمومی پل چوبی نیست و مواد تبلیغی آن نیز مشکلی ندارد.او اضافه کرد: پل چوبی از چهارشنبه، 6شهریورماه در سینما قدس نمایش داده می‌شود.

ادعای کپی‌بودن فیلمنامه پل چوبی

حمید نجاتی وکیل کورش رحمتی، شاکی پرونده فیلم سینمایی پل چوبی در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب که فیلم سینمایی پل چوبی برگرفته از فیلمنامه «عشق، سیگار، قهوه» به نگارش کورش رحمتی است، گفت: کورش رحمتی در سال 1385فیلمنامه‌ای با نام عشق، سیگار، قهوه در بانک فیلمنامه خانه سینما به ثبت رسانده است اما بعد از مدتی مهدی کرم‌پور فیلمی با نام پل چوبی به تهیه کنندگی علی سرتیپی می‌سازد که بعد از اکران در جشنواره فیلم فجر، موکل من متوجه می‌شود این فیلم از روی فیلمنامه او ساخته شده است. این وکیل گفت: این پرونده از سال 90در شعبه 4بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران در حال پیگیری است و بعد از نامه دادگاه در این مورد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد که تا مشخص‌شدن وضعیت پرونده در دادگاه به این فیلم اجازه اکران نخواهد داد. سازندگان فیلم پل چوبی در رسانه‌ها علت اکران نشدن فیلم خود را ممانعت حوزه هنری اعلام کردند درحالی‌که اینگونه نبوده و مسئله قضایی باعث شده که این فیلم تا امروز به نمایش درنیاید.

نجاتی با اشاره به این مطلب که با توجه به تغییر دولت و با عنایت به اینکه هنوز مدیران جدید سینمایی بر سرکار نیامده‌اند، بیان کرد: سازندگان فیلم سینمایی پل چوبی از این فرصت استفاده کرده و اکران دوم عید فطر را برای نمایش این فیلم در سینماها به رسانه‌ها اطلاع داده‌اند.

توضیحات کارگردان پل چوبی

اما مهدی کرم‌پور کارگردان این فیلم سینمایی در گفت‌وگویی با مهر با بیان این مطلب که هیچ توضیحی درباره صحبت‌های موکل و شاکی این پرونده ندارد گفت: آنچه من در رابطه با کورش رحمتی شنیده‌ام، نشان می‌دهد او تجربه‌های زیادی در رابطه با شکایت از کارگردانان مختلف ازجمله رخشان بنی‌اعتماد و فریدون جیرانی دارد که هیچ کدام از ادعاهای او در دادگاه‌ها ثابت نشده و همیشه رأی دادگاه به نفع کارگردانان بوده است. وی بیان کرد: آنچه مشخص است، کورش رحمتی یک شاکی حرفه‌ای است که هر چند وقت یک‌بار از یک کارگردان شکایت می‌کند.

کد خبر 228407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز