شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نزاع میان گروه‌هایی از بازداشت شدگان، به قیمت از دست رفتن جان ۳۰ نفر در یکی از زندان های بولیوی تمام شد. دلیل این خشونت خونین نبرد بر سر کنترل بخش‌هایی از زندان بود.

bolivia

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، کارلوس رومرو، وزیر کشور بولیوی در یک نشست خبری اعلام کرد 52 زندانی دیگر هم در زندان پالمازولا دچار سوختگی و جراحت شدند.

دلیل این خشونت خونین نبرد بر سر کنترل بخش‌هایی از زندان بود. در این درگیری از قمه، چاقو، سلاح گرم، سلاح های دست ساز و کپسول های گاز استفاده شد. همین امر موجب آتش سوزی شد. در میان کشته شدگان 29 نفر زندانی و یک نفر هم کودکی یک سال و نیمه است.

زندانیان برای خودشان نظام حکمرانی و قدرت نمایی داشتند. دو ساعت طول کشید تا پلیس بتوانند گروه های مشغول نبرد با هم را از یکدیگر جدا و آتش را خاموش کند.

در بزرگ ترین زندان بولیوی، واقع در 20 کیلومتری جنوب سانتا کروز دو لا سیرا در جنوب شرق این کشور، بنا به اعلام وزارت کشور، حدود 5000 زندانی دوران حبس خود را به گونه ای که سپری می کنند که گویی زندان شان همچون یک شهر است. کودکان هم در نزدیک زندان زندگی می کنند و تعدادشان حدود 450 نفر است. پرسنل زندانبانی خارج از تاسیسات زندان هستند.

کد خبر 228385
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز