همشهری آنلاین: یک رسانه روس به نقل از کارشناسان گزارش داد که سطح مذاکرات میان ایران و گروه "۱+۵" بالا می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از رادیو صدای روسیه، ، کارشناسان روسیه معتقدند که انتصاب محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به عنوان مذاکره کننده اصلی در موضوع هسته‌ای می‌تواند به عنوان یک گام مهم به منظور نشان دادن آمادگی و تمایل تهران به انجام مذاکرات تلقی شود.

به گزارش رادیو صدای روسیه، ویکتور نادیئین رائیفسکی، کارشناس شورای روسیه در امور بین‌الملل بر این باور است که "تغییر مذاکره کننده به مهم بودن این مساله برای ایران اشاره می‌کند و نشان می‌دهد که دولت جدید ایران برای روند مذاکرات اهمیت زیادی قایل است".

وی گفت که اکنون «مذاکرات نه توسط کارشناسان فنی بلکه توسط دیپلمات‌ها انجام خواهد شد.»

بنا بر این گزارش، مذاکره کنندگان گروه 1+5 همیشه از وزارت امور خارجه بودند و فقط از طرف ایران دبیر کل شورای عالی امنیت ملی، نماینده کشور در این مذاکرات بود.

ولادیمیر سوتنیک اف، عضو ارشد در مرکز امنیت بین‌المللی انستیتوی اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل گفت: سطح مذاکرات بالا می‌رود چرا که وزیر امور خارجه، به عنوان یک دیپلمات حرفه‌ای به این روند پیوسته است. به عبارت دیگر، موقعیت مذاکره کننده ایران با موقعیت مذاکره کنندگان کشورهای عضو گروه "شش" برابر است. کارشناسان همچنین صفات حرفه‌ای وزیر امور خارجه جدید ایران را تحسین می‌کنند اما انتظار حل سریع مساله هسته‌ای ایران را در پی این انتصابات جدید ندارند.

کد خبر 228151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز